خوشبختانه تاکنون هیچگونه موردی در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نهبندان مشاهده و گزارش نشده است.

بیکی گفت: تاکنون مواردی از ورود آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان مشاهده نشده و در راستای جلوگیری از هرگونه ورود و شیوع احتمالی آن، باید کلیه اقدامات ممکن صورت گیرد.

«مجید بیکی» فرماندار شهرستان نهبندان در “کمیته آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان” اظهار نمود: در این شرایط محدودیت های لازم اعمال و اطلاع رسانی های لازم از طریق دستگاه های متولی انجام گیرد تا کلیه افراد اعم از افراد دخیل در صنعت مرغداری ها و مصرف کنندگان فرآورده ها، اطلاعات لازم در این زمینه داشته باشند.

? وی افزود: همه دستگاه ها باید در این زمینه ضمن آمادگی، آگاهی بخشی لازم را جهت پیشگیری و اقدامات لازم داشته باشند.

? فرماندار نهبندان بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق می توانند کمک بسیار خوبی با مجموعه دامپزشکی داشته باشند و این اطلاع رسانی از طریق بخشداری ها صورت گیرد.

? بیکی فرماندار نهبندان در جهت پیشگیری و ورود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به شهرستان اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی فروش و توزیع مرغ بصورت زنده در سطح شهرستان ممنوع می باشد.

? فرماندار نهبندان در پایان افزود: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه نظارتی در خصوص مرغداری ها را انجام دهد و شرایط و شاخص های مورد نیاز را به آنان ابلاغ نماید.

♦️ در این جلسه «اصغر زاده» مدیرکل دامپزشکی استان نیز در ارتباط تلفنی با فرماندار شهرستان نهبندان و اعضای جلسه از اقدامات صورت گرفته تاکنون در سطح گزارشی ارائه نمود.

? وی بیان کرد: واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قریب به ٧۵٠ هزار دز وارد استان شده است و اولویت آن با مرغداری های مرغ مادر می باشد.

? اصغرزاده تصریح کرد: باید هوشیار بود چرا که هر برکه، آبگیر و کانالی که پرندگان مهاجر در آن حضور پیدا کنند، احتمال آلودگی برای حیات وحش و پرندگان آزاد پرواز می باشد و از این طریق می تواند بعنوان عامل انتقال این ویروس از پرندگان مهاجر به واحد های مرغداری باشد.

? وی در پایان افزود: شرایط محیطی، انبار آذوقه و سالن های مرغداری ها بسیار حائز اهمیت می باشند و باید مراقبتشان کامل باشد.