فرماندار بشرویه گفت: در پی زلزله ۵.۱ ریشتری عصر (شنبه) در بشرویه، امکان اسکان اضطراری در منطقه زلزله‌زده این شهرستان فراهم شد.

حسن علیزاده شامگاه شنبه افزود: با توجه به سردی هوا و اینکه شهروندان در خارج از منزل هستند محل اسکان برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ چادر امدادی بین مردم شهرستان توزیع شده است یادآور شد: گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده بشرویه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با هماهنگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اقلام امدادی از شهرستان های همجوار به بشرویه ارسال می‌شود.

فرماندار بشرویه اظهار داشت: به مردم توصیه می‌شود امشب احتیاط لازم را داشته باشند و خارج از منزل اسکان کنند.

وی تاکید کرد: در زلزله قبلی به تعدادی از منازل مسکونی روستایی سطح شهرستان خسارت‌هایی از قبیل ترک‌خوردگی دیوار و شیشه شکستگی وارد شده بود که اکنون این روستاها در اولویت ارزیابی قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: تماس با دهیاران منطقه زلزله‌زده بشرویه در حال انجام است.

محمدعلی کاوسی افزد: با توجه به اجرای تمرین پناهگیری و خروج ایمن برای مانور زلزله در محل روستای اصفاک بشرویه تیم‌های امدادی در نزدیکی محل حادثه حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه چهار تیم ارزیاب امدادی در منطقه حضور دارند اظهار داشت: هلال احمر در روستاهای کرند و اصفاک برای اسکان حادثه دیدگان آمادگی کامل دارد.

کاوسی با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی سطح استان در آماده باش کامل بسر می‌برند یادآور شد: مرکز زمین لرزه در بین ۲ روستای کرند و اصفاک بوده است.

بنا به تصمیم فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بشرویه، مدارس این شهرستان در مناطق شهری و روستایی در تمامی مقاطع تحصیلی فردا (یکشنبه) چهارم دی تعطیل است و آموزش به شکل مجازی از طریق شبکه شاد دنبال می‌شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر امروز (شنبه) بشرویه در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۶:۵۴ دقیقه امروز در عمق هشت کیلومتری زمین و سه کیلومتری بشرویه به وقوع پیوسته است.

۲۲ آذرماه گذشته نیز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر بشرویه را لرزاند و ۳۹۰ واحد مسکونی شهری و روستایی بر اثر این زلزله خسارت دیده که نیازمند بازسازی است.

۳۰ آذرماه هم زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی بشرویه را لرزاند اما هیچ خسارتی نداشت.

از ۲۲ آذر که زلزله‌ ۵.۴ ریشتری ۳۰ کیلومتری بشرویه را لرزاند تاکنون حدود ۳۰ پس لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور