رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ عنوان برنامه از نهادها و کارگروه‌های سراسر استان به ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت اعلام شده است که در چارچوب مصوبات ستاد کرونا اجرا می‌شود.

حجت الاسلام احمد ملایی روز یکشنبه در دیدار اعضای کارگروه‌های ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جمع حاضر با سه عنوان فعالیت اما در یک کار هماهنگ از مدت‌ها پیش تلاش می‌کنند که شامل ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت، بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به ویژه مجموعه سپاه دنبال می‌کند و همزمانی این ایام با دهه فاطمیه که هدایت برنامه‌های دهه فاطمیه با سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: کارگروه‌های مناسبت‌های انقلاب برای نیمه دوم سال از ابتدای مهر ماه در ۲۵ کارگروه شکل گرفت و آغاز به‌کار کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین ویژه ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت از آذر ماه به صورت مستقیم برای برنامه‌ریزی و فعالیت اقدام شده است و این کارگروه‌ها و زیرمجموعه‌هایشان در همه شهرستان‌ها نیز فعال شدند.

وی افزود: تدبیر خوبی در سراسر کشور و به تبع آن در استان انجام شد که با توجه به مناسبت‌های متعددی که از ۹ تا ۱۹ دی ماه وجود دارد از امسال به بعد ستاد دهه بصیرت و میثاق با ولایت به صورت همیشگی مانند دهه فجر تشکیل می‌شود و یاد و خاطره سردار دل‌ها نیز به عنوان آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، در تقویم مناسبت‌های ملی زنده خواهد بود و هر سال برای مناسبت‌های این دهه برنامه‌ریزی می‌شود.

ملایی بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مجموعه سپاه نیز با مشارکت و هماهنگی همین کارگروه‌ها تشکیل جلسه داده و ستاد تشکیل شده است که در این زمینه از مجموعه سپاه بهره‌مند خواهیم بود.

وی گفت: حدود ۸۰۰ عنوان برنامه که اعلام شده تاکنون از سوی ۱۱ کارگروه بوده است و برخی کارگروه‌ها هنوز برنامه اعلام نکردند که در حال پیگیری هستیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا راهپیمایی و اجتماعات بزرگ نخواهیم داشت و برگزاری مناسبت‌ها به برنامه‌های سلامت محور و در چارچوب مصوبات ستاد کرونا تبدیل شده است.

وی گفت: برای هر پنج مناسبت مهم این دهه، برنامه و مراسم داریم اما با شرایطی که اقتضا کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی ۱۴ کارگروه در این زمینه فعال شده که تاکنون ۴۴ سرفصل اجرایی برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ ماشاءالله محمودی افزود: ۶۵۰ عنوان برنامه در شهرستان‌ها، نواحی و ستاد استان برنامه‌ریزی شده که در ۲ هزار پایگاه مقاومت استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت از بستر فضای مجازی بیشتر استفاده خواهد شد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم، نشست‌های روشنگری و وبینارهای بصیرتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه استانی وصیت نامه حاج قاسم، تولیدات فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، اعزام گروه‌های جهادی، افتتاح پروه‌های عمرانی و طرح مدیریت محله محور سردار شهید قاسم سلیمانی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

با توجه به رویدادهای مهم بازه زمانی ۹ تا ۱۹ دی، این دهه به «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» نام‌گذاری شده است.

همچنین به دلیل همزمانی دهه بصیرت و میثاق با ولایت با دهه اول فاطمیه، شعار محوری و سراسری این دهه «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» است.