#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۵۹ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۴۱ نفر به‌طور قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

کامبیز مهدی‌زاده روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه (آی سی یو) بستری هستند که حال عمومی چهار نفر وخیم است.

وی از شناسایی ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: ۷۸ آزمایش جدید در استان انجام شد که از این تعداد ۲۳ مورد مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هشت نفر از این بیماران در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۵ نفر نیز از طریق نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: از موارد مثبت جدید ۱۰ مورد در شهرستان سربیشه، ۶ مورد شهرستان قاینات، پنج مورد شهرستان بیرجند و در شهرستان‌های خوسف و سرایان هر کدام یک مورد مثبت کرونا شناسایی شد.

مهدی‌زاده گفت: شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان، درمیان، زیرکوه و بشرویه در شبانه‌روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا را گزارش نکردند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مورد جدید فوت بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز اعلام کرد: با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی هموطنان و نیز جلوگیری از احتمال خیز چهارم ویروس کرونا در ماه‌های بهمن و اسفند صبح فردا نشست فوق‌العاده این ستاد برای اجرای محدودیت‌های بیشتر برگزار خواهد شد.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این روند نزولی ادامه دارد.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۷ دی ماه، شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات، نهبندان، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، بشرویه و سربیشه در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد که همچنان ادامه دارد و وضعیت چهارگانه (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.