فرماندار بیرجند گفت:ایجاد بنیاد بیرجند شناسی از برنامه های ما در سال جاری است که با جدیت پیگیری می‌شود.

علی ناصری روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه ها عمومی شهرستان بیرجند افزود: تاریخ شفاهی بیرجند باید حفظ شود و تلاش کنیم محفلی با محور بیرجند شناسی ایجاد شود و اعضای شورای شهر هم به این موضوع توجه دارند که باید این کار را به زودی شروع کنیم.

وی ادامه داد: برای استقرار مرکز اسناد و کتابخانه های ملی در بیرجند باید هیات امنایی شکل گیرد و باید در آینده برای این مرکز ردیفی تعریف شود و اساس نامه آن تهیه شود.

وی اظهار داشت: مستندی در خصوص فعالیت کتابخانه ها توسط صدا و سیما تهیه شود و گزارشات و مستند کامل در خصوص کتاب تهیه و صدا و سیما طرح مربوط را در این خصوص به ما ارائه کند.

فرماندار بیرجند بیان کرد: در هفته دولت ۲ کتابخانه بعد از تجهیز در مهرشهر و محله الهیه بیرجند افتتاح خواهد شد که از پروژه های هدف بازآفرینی شهری است و کار ساختمان آن به اتمام رسیده و باید تجهیز شود.

ناصری گفت: شورای اقامه نماز از کارگروه های فرهنگی شهرستان است و باید در حوزه نماز کار مطالعاتی توسط مدیران انجام شود و در قالب مسابقه کتابخوانی از افراد برگزیده در حوزه کتابخوانی تجلیل شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بیرجند بیان کرد: در سه سال قبل در کتابخانه های شهرستان بیرجند به لحاظ بنا و زیباسازی محیط اتفاق خوبی رخ داده که بی سابقه بوده و کتابخانه هایی بعد از ۳۵ سال نوسازی و به روز شده است.

مهدی نیازی افزود: بسیاری از مردم از سطح کیفیت کتابخانه های بیرجند اطلاع ندارند و هدف ما این است که با حمایت رسانه ها و صدا و سیما مستندی از فعالیت هایی که در چند سال قبل در حوزه کتابخانه های بیرجند رخ داده تهیه کنیم.

وی اظهار داشت: بنا داریم در نشست های شورای اداری شهرستان معرفی کتاب انجام شود چون این کاری مهم و کلیدی است و در نشست انجمن کتابخانه های بیرجند مقرر است که یک کتاب را معرفی کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله