فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از سه دستگاه تریلی خبر داد.

 سرهنگ حسن شجاعی نسب در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق عمده سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده‌های استان به سه دستگاه تریلی کانتینردار مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی‌ها، ۹۰ هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این رابطه سه دستگاه خودرو توقیف و سه متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست در صورت کسب هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

توقیف تریلی حامل سیگار قاچاق در طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم گفت: ماموران ایستگاه بازرسی دیهوک شهرستان طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی که از بندرعباس به سمت تایباد در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فاضل مریمی افزود: ماموران در بازرسی از تریلی، تعداد ۵۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز فروش را کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش محموله بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی طبس گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سوخت بیشترین فراوانی قاچاق کالا در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده و این استان محل گذر خودروهای حامل سوخت قاچاق به سمت شرق کشور است.