سید مصطفی حسینی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: آئین تجهیز سه خانه مشارکت کودک در سه روستای استان و همچنین توزیع صد و پنجاه عروسک ویژه دختران دو تا شش سال در قالب طرح دختر مهربان مصادف با میلاد باسعادت شمس الشموس حضرت امام رضا ع برگزار گردید.
حسینی در این مراسم گفت تمامی تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد بر آنست تا حداکثر مشارکت اجتماعی را به نفع جامعه استان به کار گیرد وی ضمن تشکر از حضور معاون محترم استاندار در این مراسم بیان کرد امروز نگاه اجتماعی در استان در جایگاه والایی قرار گرفته است.
وی بیان کرد در خانه مشارکت کودک، در روستاها قرار است فضای آموزشی جذاب برای ارائه برنامه‌های مختلف مد نظر قرار گیرد که از آن جمله می توان به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی احترام به قانون و مسئولیت‌پذیری مشارکت‌جویی اشاره کرد.
سید مصطفی حسینی ادامه داد: خانه‌هایی مشارکت کودکبرای رشد و اعتلای استعدادهایی است که در روستاها پنهان مانده اند
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد همچنین با بیان این‌که در شرایط اقتصادی حاضر برخی از خانواده‌ها قادر به خرید وسایل وسایل بازی برای کودکان خود نیستند اعلام کرد این طرح با هدف نشاط اجتماعی و خوشحالی دختران نازنین استان خراسان جنوبی رقم خورد تا لبخندی بر لبان این آینده‌سازان استان نقش ببندد.
وی یادآور شد: سعی داریم با کمک مجموعه استان و سازمان های مردم نهاد پنجاه روستای دیگر را تا سال ۱۴۰۰ صاحب خانه مشارکت کودک کنیم که دستاورد مهمی برای توسعه استان به شمار می‌رود.
سید مصطفی حسینی افزود: خانه‌های مشارکت کودک با همکاری دهیاری ها و خود مردم راه اندازی خواهد شد
وی اضافه کرد: راه‌اندازی خانه‌های مشارکت کودک روستایی طرحی است که در شورای مشورتی سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی با اهداف آموزشی تربینی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزایش حس مسئولیت اجتماعی،ارتقای مشارکت اجتماعی، افزایش هویت ملی و… به تصویب رسید و به اجرا گذاشته شد. لازم به ذکر است ۱۰۰ درصد تامین مالی این طرح‌ها از طریق مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد انجام شده است