#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در ۲ گام نخست رزمایش کمک‌های مومنانه در استان ۱۰۹ میلیارد تومان کالا و خدمات جمع‌آوری شد و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در نشست استانی نهضت کمک مومنانه که در آغاز مرحله اول گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه با حضور جمعی از مسوولان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: رزمایش کمک‌های مومنانه از ۱۵ شعبان امسال به فرمایش مقام معظم رهبری کلید خورد و همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و اجرایی و خیرین در این خصوص تلاش‌های زیادی داشتند.

وی بیان کرد: تاکنون در استان ۲ گام رزمایش کمک مومنانه در قالب ۶ مرحله اجرایی شد که در این ۲ گام ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه و معیشتی و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرحله اول گام سوم کمک‌های مومنانه در ششم آذرماه همزمان با هفته بسیج  در حسینه جماران برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مرحله از ۱۷ ربیع‌ الاول همزمان با ولادت پیامبرگرامی اسلام(ص) در استان آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

سردار قاسمی با بیان اینکه مرحله دوم گام سوم کمک‌های مومنانه از ابتدای دی ماه و همزمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان آغاز و تا اواخر دیماه ادامه دارد، اضافه کرد: همچنین مرحله سوم این گام نیز همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و مرحله چهارم گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه در اواخر اسفندماه و نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نهضت کمک‌های مومنانه در استان شکل گرفته و چهار کمیته به کمیته‌های این رزمایش اضافه شده که احکام صادر شده و تحویل متولیان خواهد شد.

سردار قاسمی اظهار داشت: در مجموع در مرحله اول گام سوم کمک‌های مومنانه در استان ۵۴ هزار و ۱۳۶ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۸۸۶ بسته بهداشتی، ۲۶ اشتغال، ۷۸۹ تسهیلات اشتغال، ۱۳ هزار و ۳۲ بسته لوازم التحریر، ۶۳۲ تبلت و وسایل  کمک آموزشی، ۵۴۱ مورد کمک جهیزیه، احداث ۶ باب مسکن و بازسازی ۶۴ واحد مسکونی تا پایان این مرحله یعنی پایان آذرماه تهیه و انجام شده است.

وی افزود: ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد نیز در مرحله اول این رزمایش نیز آزادسازی می‌شوند که اقدامات اولیه برای آزادسازی ۲۰ نفر انجام شده است.

برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه از نیمه شعبان امسال و با تاکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفت و بعد از برپایی ۲ گام این طرح، مرحله اول گام سوم رزمایش کمک مومنانه فردا (پنجشنبه) به طور رسمی در استان خراسان جنوبی آغاز می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد.