، سرهنگ عزت الله اسماعیلی معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی، از اعزام ۵۵ نفر از فعالان منتخب مساجد استان به مسجد مقدس جمکران امروز و در آستانه روز جهانی مسجد خبر داد.

وی عنوان کرد: مسجد به عنوان پایگاه پیوند انسان و خداوند، مرکز ارتباط انسان‌های مومن، کانون معنوی جذب و وحدت بخش است که در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در ابتدای هجرت پیامبر اکرم(ص) به شهر مدینه؛ مسجد اولین پایگاهی بود که برای عبادت، تبلیغ و تجمع مسلمین به یاری و کمک مسلمانان در مدینه بنا شد.

وی افزود: بسیج؛ مولود مسجد، مظهر مردم سالاری اسلامی و پاره تن مردم می کوشد تا با ایجاد هم افزایی بین متولیان امر مسجد، این پایگاه های عظیم فرهنگی را اعتلاء بخشید و با تشکیل مساجد تراز انقلاب اسلامی در راستای تحقق جامعه اسلامی برای نیل به تمدن نوین اسلامی، زمینه ساز طلوع خورشید عالم حضرت مهدی(عج) گردد.

مسئول بسیج مساجد و محلات خراسان جنوبی، به برگزاری اجلاسیه سراسری تجلیل از فعالان ارکان مساجد کشور ۳۰ مرداد ماه در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: برابر سهمیه ابلاغی به استان؛ ۵۵ نفر از فعالان مساجد خراسان جنوبی جهت شرکت در این مراسم امروز شنبه ۲۸ مرداد ماه از محل مسجد امام حسین(علیه السلام) شهرستان بیرجند با دو دستگاه اتوبوس به قم اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این افراد از متولیان مسجد اعم از ائمه محترم جماعت، خادمین مساجد، هیئت امنا، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج برادر و خواهر، خیرین، مسئولین کانون های فرهنگی، صندوق های قرض الحسنه، مراکز نیکوکاری، هیئت های مذهبی مساجد، واقفین، دهیار هستند.

مسئول بسیج مساجد و محلات خراسان جنوبی بیان کرد: در اجلاسیه سراسری تجلیل از فعالان ارکان مساجد کشور ۳۰ مرداد همزمان با روز ملی مسجد در مسجد مقدس جمکران؛ از ۸ نفر از منتخبین و برترین های ارکان مساجد خراسان جنوبی و یک مسجد برتر استان که مسجد امام هادی (علیه السلام) شهرستان بیرجند هست، تجلیل خواهد شد‌.

اسماعیلی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای زائران استان در شهر قم، گفت: یکشنبه ۲۹ مرداد، این زائران با جمعی از مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار خواهند داشت و دوشنبه ۳۰ مرداد همزمان با روز ملی مسجد، در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که همراه است با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتب “سرباز روز نهم” و “اسم تو مصطفی است” شرکت می کنند

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور