نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گفت: کاری که نیروی انتظامی انجام می‌دهد، امر به معروف و نهی از منکر است و از ارزش بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ضمن تشکر از فعالیت‌های فرماندهان و پرسنل ناجا در سطح کشور و استان گفت: از زمان تصدی فرماندهی جدید انتظامی استان در این پست حساس؛ گزارشاتی که به دست بنده می‌رسد بسیار عالی بوده و دعاگوی شما و همه عناصر نیروی انتظامی در سطح استان و کشور هستم.

وی با تبریک اعطای درجه سرتیپ دومی از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به فرمانده انتظامی استان افزود: مردم خدمتگزاران صدیق خود را می‌شناسند و دوست دارند و پشتیبان آنها هستند؛ این خیلی اهمیت دارد ولی بالاتر از آن، چیزی است که بنده بارها در صحبت‌های خود با عناصر محترم نیروی انتظامی عرض کردم که این کاری که شما انجام می‌دهید از نوع امر به معروف و نهی از منکر دینی و اجرای احکام الهی است و این موضوع چیزی نیست که با عدد و رقم و گزارش به بنده و امثال بنده قابل درک باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط امروز با همه شرایط تاریخ فرق می‌کند ادامه داد: با وجود وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها، جهان نه تنها یک دهکده بلکه یک کف دست است و فساد و تباهی مثل آتش است که یک جرقه آن ممکن است یک شهر را به راحتی بسوزاند.

وی با تاکید بر اینکه تهاجم دشمن در ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در فضای حقیقی و مجازی وجود دارد گفت: انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی از مواد مخدر و سرقت گرفته تا انواع مسائل خلاف عفت اگر پیشگیری نشود و با آن به صورت حساب شده برخورد نشود اینها مثل آتش بندگان خدا را می‌سوزد و هستی معنوی و دین و اخلاق را به غارت می‌برد، انواع و اقسام آسیب‌های اقتصادی را به مردم تحمیل می‌کند و باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: فارغ از اینکه مردم و مسوولان کار شما را قدر بدانند این کار شما خالص‌ترین کاری است که برای خدا و بندگان خدا انجام می‌دهید، حال بنده خدا چه شهری چه روستایی، هر قشری حتی غیرمسلمان باشد.

وی افزود: خدا بندگانش را دوست دارد، حفاظت از بندگان خدا در برابر دام‌هایی که این شیاطین و ابلیس‌های آخرالزمانی و غول‌های بیابانی که حتی به خود و مردمشان هم رحم نمی‌کنند، ضرورت دارد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این دولت‌های استبدادی که حتی شرشان به حیوانات و طبیعت می‎‌رسد و به مردم خودشان در آمریکا، اروپا، فرانسه و انگلیس رحم نمی‌کنند، از خاور دور و میانمار گرفته تا کشورهای آفریقایی و غرب آسیا فرقی نمی‌کند، هر جا آتش فتنه و قتل و کشتار است سر اینهاست.

وی با اشاره به آیه (لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا) افزود: اگر افرادی نباشند که در مقابل فسادها قد علم کنند و جلویشان را بگیرند آنها همه چیز را از بین می‌برند چون آنها در یک شرایطی از سیستم لیبرال دموکراسی قرار دارند که جز خودشان و شکمشان هیچ چیز برایشان مهم نیست و فقط توجیه اقتصادی برایشان معنی می‌دهد و اینکه انسان‌ها را بکشند، شهرها را ویران کنند و کشورها را از بین ببرند برای آنها مسئله نیست، آنها انسان نیستند، درنده‌های دوپایی هستند که اصلا خوب و بد برایشان معنی نمی‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز این دشمنان مجهز و این غول‌های بیابانی و این تفکر لیبرالی به طوری است که همه عالم را هم اگر از بین ببرد برایش مسئله‌ای نیست، آنها هیچ قانونی را قبول ندارند هرچه هم که می‌گویند دروغ و فریب است.

وی با اشاره به این روایت که کسانیکه در آن دوره آخرالزمانی و مفاسد آخرالزمانی پیش از ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) به وظیفه‌شان عمل کنند اینها ارزش‌شان از آنهایی که بعد از ظهور هستند و انسان های خوبی هستند ارزش‌شان بیشتر است گفت: امیدواریم که مشمول آن مواردی باشید که از جهت خواسته خیر برای جامعه بشری و اصلاح در جامعه اسلامی تاثیرگذار باشید.

وی با ابراز امیدواری به اینکه خداوند وسیله خیری به وجود بیاورد که دست لیبرال دموکراسی‌های غربی از جامعه بشری کوتاه بشود افزود: انشاالله در گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور باشیم و نوع بشر از دست اینها نجات پیدا کند نه تنها مردم ما، حتی مردم خودشان برای ما فرقی نمی‌کند، انسان‌ها باید نجات پیدا کنند زیرا خود مردم فرانسه مظلومند، مردم آمریکا مظلومند به جهت اینکه چنین فرهنگ و سیاست فاسدی بر آنها حاکم است.