مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی   گفت: با توجه به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان کشور، پیشگیری از بروز این آسیب‌ها یک مسؤولیت همگانی است.

ناصر نبی زاده افزود: آسیب‌های اجتماعی در کشور مسئله مهمی است و نشست‌های مرتبط با آن که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده و سلامت روانی شهروندان از آسیب‌های اجتماعی متاثر است اظهار داشت: بیشترین آسیب‌ها ناشی از طلاق، خشونت، ناهنجاری‌های اخلاقی، فساد و اعتیاد است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: افزایش‌ شناخت مردم از ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی و بیان شایسته این بحث‌ها برای جامعه، مسؤولان و تصمیم سازان موضوعی است که رسانه می‌تواند در پیشگیری و بروز آن نقش مهمی داشته باشد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار مطبوعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی که سال گذشته برگزار شد گفت: سال آینده نیز چنین نمایشگاهی در حوزه وسیع‌تر برنامه ریزی شده و همزمان با روز خبرنگار برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه توسعه تشکل‌های مردم نهاد از نظر کمی و کیفی در استان مدنظر است گفت: توسعه و ترویج مشارکت‌های اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش، توانمندسازی و آگاه سازی از جمله اهدافی است که در برنامه‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی دنبال می‌شود.