مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۳۵ میلیارد ریال صنایع دستی در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان به فروش رسید.

هادی شاهوردی افزود: این نمایشگاه از ۲۹ آبان تا سوم آذر ماه جاری در قالب ۲۱۴ غرفه و با حضور ۳۰۰ صنعتگر از ۲۶ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۰ رشته صنایع‌ دستی به‌ نمایش گذاشته شد گفت: بیشترین فروش مربوط به تراش سنگ‌های قیمتی، سفال، سرامیک و صنایع فلزی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی فروش محصولات در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نسبت به پنجمین دوره آن خبر داد.

وی با اشاره به حوزه بازاریابی و فروش صنایع دستی اظهار کرد: نخستین بار در ششمین نمایشگاه صنایع دستی استان با محوریت هنر دست و سنگ، غرفه ویژه مشاوره بازاریابی ایجاد شد که به صورت رایگان به همه صنعتگران مشاوره داد.

شاهوردی افزود: برای تولید صنایع دستی نیز حمایت‌هایی از صنعتگران استان با اعطای تسهیلات در نرخ‌های متفاوت انجام می‌شود و سال گذشته خراسان جنوبی رتبه نخست پرداخت تسهیلات در این زمینه را به خود اختصاص داد.

وی گفت: بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بند «الف» تبصره ۱۸ با نرخ ۱۲ درصد و تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال انفرادی و پشتیبان به صنعتگران استان پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون ۱۲ هزار صنعتگر صنایع دستی در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال و شناسنامه‌دار هستند.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور