رییس گروه پیش بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز (شنبه) با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان، بارش باران و وقوع روان آب در برخی نقاط قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: این ناپایداری‌ها تا فردا وزش باد شدید و گرد و خاک را در منطقه به دنبال دارد و بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست و در برخی نقاط به صورت موقت وقوع روان آب پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی امروز و امشب تغییر محسوسی نخواهیم داشت اما از فردا (یکشنبه) روند کاهشی دما را انتظار داریم که تا پایان هفته سرما و یخبندان شبانه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمینه و بیشینه دمای مرکز استان (بیرجند) در ۲۴ ساعت گذشته به ۶ و ۲۰ درجه سانتیگراد رسید و در این مدت سربیشه با دمای منفی ۲ و دهسلم نهبندان با ۲۶ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته نیز درباره وزش باد شدید و بارش در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

براساس این اخطاریه جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، شکسته شدن درختان، جدا شدن و خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقف و تابلوهای تبلیغاتی نیز از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.