استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت است گفت: انتخابات در کشور ما مردم‌سالاری دینی را ثابت می‌کند لذا وظیفه ماست که به عنوان تریبون‌داران نظام، اهمیت اصل شرکت در انتخابات را به مردم بگوییم.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سربیشه افزود: تکلیف و وظیفه همه ما، حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات است.

وی انتخابات را نشانه حضور و مشارکت خواند و گفت: انتخابات در کشور ما نشانه پایبندی مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام است و حمایت و پشتیبانی جدی آنان از اردوگاه انقلاب و رهبری و ولایت را نشان می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، رای دادن به اقتدار و ارزش‌های نظام است افزود: حضور مردم در انتخابات، رای دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب، آرمان‌های امام راحل، جبهه مقاومت و ایثار و رای به سرنوشت و آینده کشور است.

وی اظهار داشت: این انقلاب که با انتخاب مردم شکل گرفته، حرکت بزرگی را برای بشریت شروع کرده و ما با انتخاب‌های خود، راه و مسیر آینده را نشان می‌دهیم.

ملانوری گفت: برخی تحت تاثیر فشارهای روانی معاندان به دنبال این هستند که ناامیدی را در جامعه ترویج کنند و هیچ کس به جز دشمنان نظام از این خوشحال نمی‌شوند که مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند و این رویداد بزرگ خلق نشود.

وی با تاکید بر اینکه هرکس در انتخابات شرکت نمی‌کند، سرنوشت و آینده او را دیگری رقم می‌زند افزود: مثل همه انتخاب‌های بزرگ دیگر برای استحکام پایه‌های نظام و استمرار این حرکت پرشتاب راه و رسم انقلاب، پای صندوق‌های رای می‌رویم و افراد بهتر و اصلح‌تر را انتخاب می‌کنیم تا مدیریت اجرایی کشور، شهر و روستایمان را به دست بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی شرکت در انتخابات را وظیفه و تکلیف دانست و گفت: ما چطور می‌خواهیم پاسخگوی شهدایی باشیم که آینده خود را از دست دادند تا ما به راحتی بتوانیم برای آینده کشور و خودمان تصمیم بگیریم؟

ملانوری به آغاز فرآیند انتخابات از چند ماه پیش اشاره کرد و افزود: تاکید ما همواره بر اصل بی‌طرفی و رعایت قانون توسط مجریان انتخابات بوده و اینکه هر کس از این قانون عدول کند و خدشه‌ای به اصل بی‌طرفی وارد کند، از گردونه خارج می شود.

وی با بیان اینکه مقدمات کار به طور کامل برای برگزاری انتخابات فراهم شده است اظهار امیدواری کرد با هوشیاری و درایت مردم، در انتخابات ۲۸ خرداد با حضوری پرشور و آگاهانه، به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم و سیلی محکمی به دهان دشمنان بزنیم.

لزوم برنامه‌ریزی برای خلق ثروت از منابع موجود

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم برنامه‌ریزی برای خلق ثروت از منابع موجود در شهرستان سربیشه تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان سربیشه وجود دارد باید با مدیریت درست و برنامه‌ریزی از این منابع، خلق ثروت کنیم.

وی افزود: بخشی از کار ما جذب اعتبارات دولتی و توزیع آن در استان است اما قسمت عمده آن باید صرف فعال کردن منابع موجود شود.

ملانوری اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های شهرستان به خصوص در بخش معادن توسعه پیدا کند باعث توسعه سایر زیرساخت‌ها می‌شود و نیاز به اعتبار قطره چکانی ما نخواهد بود.

وی گفت: با احداث برخی کارخانجات، اقدامات خوبی در زمینه فرآوری مواد معدنی در شهرستان انجام شده اما ظرفیت منطقه بیش از این است و اقدامات باید توسعه یابد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: معادن شهرستان باید زمینه و شرایطی را ایجاد کند که عده زیادی شاغل شوند.

وی با اشاره به اینکه ستاد توسعه خاوران این شهرستان با امضای ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، کار خود را خوب شروع کرده است افزود: حتما به این سمت خواهیم رفت که هم طراحی ایده داشته باشیم و هم ایده‌ها را اجرایی کنیم.

ملانوری با تاکید بر اینکه در همین مدت کوتاه راه‌اندازی این ستاد توانسته‌ایم در راستای معرفی خراسان جنوبی گام‌های بلندی برداریم گفت: اینکه چند هلدینگ معدنی بزرگ پیگیر هستند که در زمینه معادن استان سرمایه‌گذاری کنند، توفیق بزرگی است.

وی اظهار داشت: ما درخصوص ظرفیت‌های استان شناختی ایجاد نکرده‌ایم که این مساله، مشکل اصلی و مهمترین مانع کار ماست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه معرفی استان از کارهای بزرگی است که در ستاد توسعه خاوران دنبال می‌شود گفت: به دنبال این هستیم که برای محصولات کشاورزی استان با فرآوری و بسته‌بندی ارزش افزوده ایجاد کنیم و در همین راستا طی چند روز آینده، هلدینگ‌های صنایع غذایی هم به استان ورود پیداد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار ستاد توسعه خاوران فنی و تخصصی است و ظرفیت‌های هر شهرستان‌ را به تناسب آنها دنبال می‌کند گفت: این ستاد، توسعه را همه‌جانبه، متوازن و پایدار دیده و امکانات را در گوشه گوشه استان توزیع می‌کند.

ملانوری افزود: به حوزه نهبندان هم به دلیل سفر مقام معظم رهبری، وجود سند توسعه شهرستان و به واسطه اینکه یکی از مناطق پرظرفیت استان است، ورود جدی پیدا کرده‌ایم که اگر مذاکرات مان به نتیجه برسد، کار را شروع خواهیم کرد و به این ترتیب شهرستان نهبندان یکی از قطب‌های معدنی استان خواهد بود.

وی به درخواست‌های مطرح شده در این نشست پرداخت و گفت: برای حل مشکلات ساماندهی گلزار شهدای گمنام و بازارچه صنایع دستی مود و نیز شهرک مشاغل آلاینده کمک خواهیم کرد، موارد فاضلاب شهری، آبرسانی و بازارچه‌های مرزی به عنوان مصوبات این جلسه و برای پیگیری طی یک هفته آینده به معاونت عمرانی استانداری ارسال شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امسال سه میلیارد تومان اعتبار توازن ملی بابت فاضلاب شهر سربیشه از تهران پیشنهاد شد لذا پیگیر اختصاص اعتبار برای اجرا و اتمام این طرح خواهیم بود.

وی با اشاره به مسائل توسعه‌ای شهرستان سربیشه گفت: سربیشه در حوزه معادن بسیار غنی است و در بخش کشاورزی نیز این شهرستان رتبه نخست تولید گل محمدی، رتبه چهارم زرشک و رتبه دوم عناب را دارد و در مبحث مرغ و تخم مرغ و تولیدات دامی نیز تولیدات خوبی دارد.

ملانوری با اشاره به مرز ماهیرود به عنوان تنها پایانه فعال سه استان خراسان در شرق کشور گفت: فعالیت‌های این پایانه توسعه خوبی در سال گذشته و سال جاری داشته و علیرغم ناامنی‌هایی که اخیرا در آن سوی مرز ایجاد شده و کمی اخلال ایجاد کرده اما این مرز تعطیل نشده است.

وی تصریح کرد: تعطیلی بخش مسافر ما در این مرز فقط به دلیل بحث شیوع کرونای هندی بود که با تصمیم ستاد ملی کرونا، از ورود مسافر از مرزهای شرقی جلوگیری شد.

وی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های تجاری، از پیگیری های صورت گرفته برای فعال‌سازی سه بازارچه‌ دیگر استان شامل دوکوهانه، گلورده و یزدان در خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود با استقبال امام جمعه و فرماندار سربیشه وارد این شهرستان مرزی شد و بدو ورود با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر مود، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود با حضور استاندار خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد و ملانوری به همراه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از پروژه در دست احداث باند دوم محور بیرجند – سربیشه به عنوان قطعه‌ای از محور بیرجند – زاهدان و طرح اقدام ملی مسکن شهرستان نیز بازدید کرد.

بازدید از محلات عشایری، روستای صولابست و توزیع پنل خورشیدی بین جامعه عشایری از دیگر برنامه‌های ملانوری در این سفر یک روزه بود.

استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته (۱۹ خرداد) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود به شهرستان‌های فردوس و سرایان سفر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.