مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های مستمر ۳۱ کیلومتر دیگر از باند دوم محور درح – سربیشه به مناقصه گذاشته شد تا قسمتی دیگر از این مسیر تعیین تکلیف شود.

وحید داعی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با اشاره به پیگیری‌های استاندار و مساعدت ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در افزایش اعتبارات و تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی استان افزود: به طور قطع این اقدامات نویدبخش آینده‌ای روشن برای رفع موانع و مشکلات و تسریع در تحقق پروژه‌های عمرانی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بازدیدهای مختلفی از محور انجام گرفته و براساس وعده‌های داده شده گفت: وعده‌ای که داده بودیم امروز محقق و آگهی مناقصه ۳۱ کیلومتر دیگر از باند دوم محور درح – سربیشه منتشر شد که پس از طی مراحل قانونی پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درخصوص اعتبارات این محور هم اظهار داشت: در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال مصوب شد که شاهد رشد حدود چهار برابری اعتبارات نسبت به سال ۹۷ بودیم و با پیگیری انجام شده، اعتبار پیش‌بینی شده برای این محور در قانون بودجه سال ٩٩ به مبلغ ۴٠٠ میلیارد ریال افزایش یافت که شاهد رشد حدود ۲ برابری اعتبارات نسبت به سال ۹۸ هستیم.

وی اظهار داشت: تحقق افزایش اعتبارات دربخش راه استان نشان از عزم و اراده مدیران و مسوولان بویژه وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان جنوبی در تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های راه استان دارد و اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی نیز با تمام توان در این راه گام برخواهد داشت.

حادثه دلخراش برخورد تریلی با اتوبوس مسافربری در محور سربیشه به ماهیرود بار دیگر نگاه‌ها را متوجه راه‌های خراسان جنوبی کرد.

نهم اردیبهشت ماه جاری در محور درح – ماهیرود شهرستان سربیشه، برخورد تریلی حامل بار پیاز با اتوبوس خط روستایی که از دهستان لانو عازم سربیشه بود، باعث جان باختن ۱۳ نفر و مصدومیت تعدادی از مسافران شد.

پایانه مرزی ماهیرود به سمت افغانستان در شهرستان سربیشه واقع است.