?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بهره برداری از زیرساخت های ارتباطی، توسعه همه جانبه روستاها را به همراه دارد.
معتمدیان با بیان این مطلب در مراسم دسترسی بیش از ۱۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات که بر بستر اینترنت و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، گفت: با استفاده از ظرفیت اینترنت در حوزه های تجارت الکترونیک، فروش محصولات باغی و زراعی، گردشگری، سلامت و آموزش، می توان اشتغال ایجاد کرد و افزایش درآمد را برای روستاییان عزیز رقم زد.
?وی که به نمایندگی از تمامی استانداران کشور، روبان افتتاح پروژه اتصال ۱۵۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات را در روستای سیدان قیچی کرد، خدمات دولت در زمینه توسعه روستاها را قابل تحسین خواند.
?استاندار سپس به تشریح شرایط استان از حیث برخورداری از زیرساخت های ارتباطی پرداخت و گفت:در حال حاضر وضعیت ارتباطی ۲۹ شهر استان کامل شده و وزارت ارتباطات در تمام شهرها در حال توسعه ظرفیت فیبر نوری است.
?معتمدیان افزود: در حال حاضر ۹۶ درصد روستاهای با بیش از ۱۰۰ خانوار استان، تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند و تا پایان سال همه روستاهای بالای ۶۰ خانوار از خدمات تلفن همراه برخوردار می شوند.
?وی با تأکید بر این که به لحاظ برخورداری روستاهای استان از تلفن همراه از تکالیف برنامه ششم جلوتر هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ۵۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردارند و تا پایان برنامه ششم نیز بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.
?به گفته وی؛ تا پایان هفته دولت، پوشش روستا از خدمات تلفن خانگی که الان ۹۶ درصد است به ۱۰۰ درصد می رسد.
?استاندار درخصوص مشترکین اینترنت استان هم گفت: تعداد مشترکین اینترنت در خراسان جنوبی که در ابتدای دولت ۳۷۳ هزار نفر بود در پایان سال ۹۸ با ۶۱ درصد رشد به ۶۰۱ هزار نفر رسید.

?معتمدیان با اشاره به آغاز طرح اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در ۱۵ مهر سال گذشته و با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان خاطرنشان کرد: سال گذشته و همزمان با برگزاری مراسم روز ملی روستا و عشایر ۱۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان خرداد ماه ۵۰۰ روستای دیگر از این ظرفیت برخوردار می شوند.
?وی سپس از اتصال هزار مدرسه به این شبکه تا پایان سال خبر داد.
?استاندار حضور جهانگیری در مراسم گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر را بسیار تأثیر گذار خواند و تأکید کرد: این حضور و همراهی توسعه همه جانبه استان را به همراه داشته است.
?معتمدیان متذکر شد: به لطف توجه دولت، استان خراسان جنوبی در خیلی از شاخص ها در حال خروج از محرومیت است.
?وی ادامه داد: همین توجهات سبب شده در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار شوند، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه سراسری گاز متصل گردند.
?به گفته وی؛ در حال حاضر تمامی نقاط شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدار می شوند.
?استاندار از رسیدن خراسان جنوبی به میانگین کشوری درخصوص برخورداری از ضریب نفوذ دیجیتال خبر داد و گفت: ۴ برابر شدن اعتبارات حوزه راه ها و آغاز به کار پروژه راه آهن بیرجند- گناباد نیز از دیگر خدمات دولت در استان است.
?معتمدیان در ادامه از اقدامات ارزنده وزارت ارتباطات در توسعه کیفی خدمات گفت و با اشاره به در حال اجرا بودن ۲۲۷ کیلومتر فیبر نوری در استان اظهار داشت: اجرای ۵۰۰ کیلومتر دیگر فیبر نوری در دستور کار وزارت ارتباطات است.
?وی سپس با تشریح موقعیت سیدان از توابع شهرستان مرزی درمیان، این روستا را با ۹۷ خانوار جمعیت از مناطق دارای ظرفیت های متعدد استان برشمرد و متذکر شد: سایتی که در این روستا به نمایندگی از دیگر پروژه های وزارت ارتباطات افتتاح می شود، این منطقه را به تکنولوژی های نسل دوم، سوم و چهارم مجهز می کند.
?به گفته وی؛ در این مراسم اتصال ۷۶ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات با استفاده از ۴۶ سایت رقم می خورد. و برای راه اندازی این ۴۶ سایت ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شایان ذکر است: آیین بهره برداری از دسترسی بیش از ۱۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات با حضور ویدئو کنفرانسی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در روستای سیدان از توابع شهرستان درمیان برگزار شد. معاونین استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی نیز این مراسم را همراهی کردند.