سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ویژگی های خوبی در منطقه تالاب کجی نمکزار وجود دارد و این استعدادها را باید پرورش دهیم اظهارکرد: جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان جهت معرفی بعد گردشگری استان از ظرفیت های خوبی برخوردار است.

«محمدرضا حسنی مقدم» صبح امروز ٢٧ اسفندماه جاری در جلسه برنامه ریزی جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان با اشاره به اینکه در جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی هنرمندان زیادی از سراسر کشور و همچنین مردم منطقه حضور پیدا خواهند کرد گفت:نیاز است در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگردی ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم که بدرستی نتوانسته ایم معرفی کنیم تصریح کرد:تالاب کجی نمکزار نهبندان به عنوان یک پتانسیل بسیار مهم در حوزه جذب گردشگر  باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان ضمن تشکر از همکاری دستگاه های اجرایی دست اندرکار در برگزاری این جشنواره  در سنوات قبل اظهارکرد:منطقه تالاب کجی  نمکزار نهبندان به عنوان مکان اکوتوریسم نیز تبدیل شده و این منطقه در بحث جذب توریسم می‌تواند بسیار مناسب باشد و به همین دلیل باید به این منطقه نگاه ویژه‌ای شود.

حسنی مقدم با تاکید بر اینکه ورود گردشگر باعث رونق اقتصادی این منطقه نیز می‌شود، یادآور شد:نهبندان دارای استعدادهای فراوانی است که هنرمندان این جشنواره می‌توانند سفیرانی برای معرفی این منطقه باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان داشت:خراسان جنوبی به عنوان یک استان فرهنگی دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار زیادی است که باید بیش از پیش این ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد.

وی،توجه به هنر و هنرمندان را مورد تاکید قرار داد و افزود:وجود تالاب کجی نمکزار نهبندان به عنوان یک پتانسیل بسیار مهم در حوزه جذب گردشگر  باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

علی اصغر موسوی کیا توجه به ظرفیت های گردشگری از جمله بوم گردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: امید است با توجه بیشتر به مناطقی همچون خراسان جنوبی در بحث اعتبارات در راستای شکوفا شدن توانمندی های بالقوه این مناطق گام های جدی تری برداشته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در ابتدای این جلسه با بیان اینکه جشنواره ملی مجسمه های تالاب کجی نمکزار نهبندان این ویژه گی را دارد که به سرعت ملی و بین المللی بشود، بیان کرد،تعدادی محدود جشنواره را داریم که می تواند متکی و از لحاظ زیست محیطی و محلی این قابلیت را داشته باشد که در حوزه های گسترده تری از سطح جغرافیایی خودش هم حضور داشته باشد و مخاطبان خاص خودش را جذب کند.

وی تصریح کرد:این جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و توانایی این را دارد که ما بتوانیم با بستر این جشنواره  ظرفیت های استان را در حوزه های ملی بین المللی بیش تر جلوه دهیم.

ناصر نبی زاده در ادامه با اشاره به اینکه  نشست هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  پیرامون این جشنواره داشته ایم و  تجربیات سالیان گذشته ما بصورت خاص و ویژه برای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری برنامه ریزی کرده ایم،گفت، ١٠ گروه از انجمن مجسمه سازان کشور در این جشنواره علاوه بر ٢۵ گروهی که به مرحله پایانی انتخاب

شده اند شرکت خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با توجه به ظرفیت بسیار بالا،بکر بودن این منطقه و محیط زیبا و دل انگیز تالاب کجی نمکزار نهبندان  بیان  کرد و گفت، تالاب کجی نمکزار نهبنذان به شکل بسیار مناسبی جایگاه خودش را پیدا کرده است. و امسال باید این جشنواره را بصورت ملی پایدار و بصورت تقویم در بیاوریم و در سال آینده گام به سوی بین المللی شدن این رویداد بزرگ فرهنگی هنری برداریم.

در ادامه فرماندار شهرستان نهبندان با توجه به اینکه تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان از جاذبه های بسیار مناسبی برخوردار است و می تواند گردشگران زیادی را در خود جای دهد، گفت:خیلی خوشحال هستیم که  امسال نسبت به سال گذشته شاهد بارندگی بهتری بودیم و تالاب کجی نمکزار از این لحاظ مستثنی نبوده است.

کریمان خراسانی بیان داشت:با تمام توان و با همکاری کلیه ادارات شهرستان پای کار هستیم و با توجه به اینکه هدف همه ما یکی است انشالله که بتوانیم در شهرستان نهبندان میزبان خوبی برای مردم و هنرمندان باشیم.

گفتنی است؛اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان از ٢٨ لغایت ٣٠ فروردین ماه ٩٨ در تلاب کجی نمکزار نهبندان برگزار خواهد شد.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله