.
?استاندار خراسان جنوبی ، که ظهر امروز در گفتگوی زنده تلوزیونی با شبکه سراسری خبر سخن می گفت با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان، گفت: در حال حاضر ۳۰۲ اکیپ امدادی و نجاتی در استان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مردم عزیز استان هستند.
?محمد صادق معتمدیان، با بیان اینکه از روز جمعه گذشته موج بارشها از منطقه شرق استان در شهرستان های زیرکوه ، نهبندان، سربیشه و خوسف آغاز شده است افزود: با توجه به آمادگی کامل استان و نیز اقدامات پیشگیرانه ای که از چندین روز قبل در استان شروع شده بود ، خوشبختانه تا این لحظه آسیب جدی از حیث جانی و مالی گزارش نشده است.
?رئیس شورای مدیریت بحران استان ، به برگزاری جلسات متعدد شورای مدیریت بحران در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات به اقدامات پیشگیرانه و نیز آمادگی کامل دستگاه های امدادی و نجاتی از جمله اورژانس ، آتش نشانی ، هلال احمر ، راهداری، پلیس راهور و نیروهای نظامی و انتظامی تاکید شده و خوشبختانه تا این لحظه اقدامات مناسبی نیز در این رابطه صورت گرفته است.
?معتمدیان، به اقدامات صورت گرفته در شناسایی روستاهای در معرض سیل اشاره کرد و ادامه داد: بعد از شناسایی مناطقی که در تهدید خطر سیل قرار داشتند با همکاری و مشارکت مردم خصوصاً جوانان این روستاها اقدامات لازم در حوزه های پیشگیری و نیز جابجایی های مورد نیاز انجام شد و استان در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان ، با اشاره به آبگیری جزئی در برخی روستاها، افزود: تمامی مسیرهای ارتباطی استان باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد و به جز مسیر ارتباطی سربیشه – ماهیرود که به صورت موقت مسدود شده بود و با تلاش همکاران راهداری تا ساعاتی دیگر باز خواهد شد ، مشکل جدی دیگری در این زمینه وجود ندارد.
?معتمدیان ، به تعطیلی برخی مدارس در سطح استان به ویژه در روستاهای در معرض خطر به دلیل پیشگیری از بروز حادثه اشاره کرد و ضمن تشکر از همراهی و همکاری خوب مردم با نیروهای امدادرسان و توجه به هشدارها ، افزود: مردم عزیز استان تمامی هشدارها و پیام های مرتبط با هواشناسی و سامانه های بارشی در استان را از مبادی رسمی اطلاع رسانی ازجمله رسانه ملی دریافت نمایند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله