۲۷ عنوان کتاب دفاع مقدس و ۱۵ پادکست خاطرات رزمندگان از جبهه های جنگ در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» خراسان جنوبی رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: مهمترین هدف از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس نشر معارف و ترویج روحیه ایثار و مقاومت است.

سرهنگ غلامرضا فلاحی اظهار کرد: خراسان جنوبی ۳۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته که برنامه‌ریزی برای تجلیل از همه این ایثارگران انجام شده است.

وی عنوان کرد: بر همین اساس سالانه ۶ هزار رزمنده باید تجلیل و تکریم شوند که دستگاه های اجرایی مکلف به تجلیل از کارمندان رزمنده هستند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تجلیل رزمندگان شغل آزاد بر عهده این اداره کل است افزود: امسال هم تجلیل ۶ هزار نفر در دستور کار است که به نمایندگی از اقشار مختلف امروز ۴۶ همسر رزمنده تجلیل می‌شود.

وی ساخت موزه دفاع مقدس در استان را یادآور شد و گفت: برای این پروژه که اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امید است تا پایان سال به اتمام برسد.

فلاحی با بیان اینکه ساخت موزه استکبارستیزی طبس در محل شکست حمله نظامی آمریکا به ایران هم حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: ۶۷ نقطه استان یادمان شهدا دارد که تاکنون ۴۲ یادمان تکمیل شده و ۲۵ مورد هم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

وی یادآور شد: دانشنامه استانی دفاع مقدس هم تا پایان سال رونمایی می‌شود و سالانه ۶۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی خاطرات دفاع مقدس در حال تالیف است که امسال تولید ۸۲ عنوان کتاب دفاع مقدس در دستور کار بوده و نیاز به همکاری دستگاه‌ها، رزمندگان و ایثارگران استان دارد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای همه رزمندگان باید کتاب خاطرات دفاع مقدس داشته باشیم افزود: حمایت جمعی و مردمی در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضروری است تا با راه‌اندازی نهضت روایت‌گری دفاع مقدس در همه جمع‌ها بتوانیم جشنواره افتخار من را نیز برگزار کنیم.

وی گفت: همچنین وصیت نامه خوانی شهدا هم در سطح مدارس و دانشگاه ها باید ترویج داده شود.

در این مراسم ضمن رونمایی از ۲۷ عنوان کتاب و ۱۵ پادکست از خاطرات رزمندگان استان، ۴۶ همسر رزمنده به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده تجلیل شدند.

همچنین گروه سرود دانش آموزی، سرود «مادر برام قصه بگو »را از زبان فرزند شهید اجرا کردند که مورد تقدیر استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور