#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نام شهدا از سرباز تا سردار در نامگذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد و سایر نام‌ها نیز باید برگرفته از موضوع ایثار و شهادت باشد.

 محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی افزود: کمیته نامگذاری در مرکز استان و شهرستان‌ها در نظر داشته باشند تا نام شهیدی باقی مانده از سایر نام‌ها استفاده نشود.

وی گفت: همه بر این باوریم که هرچه برای شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد آنان انجام دهیم باز هم کاری در قبال آن همه ایثار و جانفشانی انجام نداده‌ایم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هر توفیقی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم از برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران است و این نظام بیمه خون هزاران شهیدی است که پای نظام و انقلاب جان دادند.

وی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که “زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست” افزود: امروز دشمن با همه توان تلاش دارد این فرهنگ را دگرگون کند.

طالبی اظهار داشت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی و اینکه استکبار به سمت آتش بس و صلح پیش رفت، بررسی کردند که چرا با وجود به راه انداختن جنگ‌های سخت در دهه اول انقلاب اما نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران که نیروی آموزش دیده و سلاح کافی نداشت، ایستادگی کرد و نتیجه این اتاق فکرها رسیدن به ولایت‌پذیری و شهادت‌طلبی مردم ایران بود.

وی گفت: دشمنان معتقدند که مردم ایران شهادت را افتخار می‌دانند و تا به این موضوع اعتقاد دارند، موفق نخواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمن امروز به دنبال تضعیف روحیه ولایت‌پذیری و شهادت‌طلبی در جامعه و بین جوانان ما است و به‌طور ویژه روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده است.

وی تاکید کرد: باید با همه توان از این اعتقادات محافظت و پیروی کنیم تا یاد و نام شهدا به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب و کشور حفظ شود.

طالبی با بیان اینکه توجه به یادمان‌های شهدا با جدیت مورد توجه قرار گیرد گفت: در ردیف‌های اعتباری عمرانی و فرهنگی یادمان‌های شهدا­، تابلوها و پرچم‌ها مورد توجه باشد.

وی افزود: نامگذاری خیابان‌ها در شهر و روستا با عنوان شهدا در اولویت متولیان باشد و در جلسه نامگذاری شهرداری نماینده فرمانداری‌ها، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان عضو جلسه دعوت شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورت تعارضات بین راهنمایی و رانندگی و شهرداری درخصوص نصب تابلوها نیز طرح‌ها در کمیته فنی فرمانداری‌ها و شورای ترافیک تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم هزینه‌ای موضوعات اعتباری شهدا توسط دفتر امور روستایی استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص و ابلاغ شود.

طالبی افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌ها به طور منظم با ریاست فرمانداران برگزار و درخصوص تعمیر و تعویض تمثال شهدا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نامگذاری معابر شهری و روستایی، ساماندهی تابلوهای تمثال شهدا و چاپ کتاب وصایای شهدا از مهمترین دستور کارهای این نشست بود که در ارتباط با کتاب وصایا مقرر شد وضعیت اعتباری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بنیاد شهید استان بررسی شود.