#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

وضعیت خراسان جنوبی هرچند نسبت به ماه‌های مهر و آبان بهبود یافته، اما ادامه روند کاهشی کرونا نیازمند حفظ حساسیت‌ها و رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی است.

 نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: کاهش آمار‌ها و تصور عادی انگاری کرونا می‌تواند خطر اوج گیری دوباره کرونا را افزایش دهد که نباید گذاشت حساسیت مردم نسبت به رعایت موارد بهداشتی کمتر شود.

او افزود: مردم و اصناف استان هم در اجرای محدودیت‌های کرونایی آذرماه و هم شب یلدا با مجموعه وزارت بهداشت و کادر درمان همکاری خوبی کردند که امیدواریم در ادامه هم این حساسیت‌ها در رعایت دستورالعمل‌ها ادامه یابد.

نبی زاده بیان کرد: استمرار وضعیت نارنجی و تبدیل آن به وضعیت‌های زرد و حتی سفید، نیازمند رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی است تا به قطع زنجیره کامل کرونا در استان برسیم.

مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا همچنین به موج جدید بیماری کرونا در اروپا به ویژه انگلستان اشاره و بیان کرد: سرعت انتشار و همه گیری گسترده این ویروس در انگلیس نشان می‌دهد که کرونا کاملا ناشناخته است و با ویروسی مواجه هستیم که رفتار‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهد.

مردم عزاداری ایام فاطمیه را گروهی برگزار نکنند

نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به نزدیک بودن به ایام فاطمیه و احتمال برگزاری مراسم گروهی و روضه‌های خانگی گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کرونا و خطر شیوع بیشتر این ویروس، از مردم می‌خواهیم از برگزاری مراسم گروهی خودداری کنند.

او در عین حال تاکید کرد: برگزاری مراسم ایام فاطمیه در خراسان جنوبی منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست تا به گونه‌ای برنامه ریزی و تصمیم گیری شود که ما را وارد پیک و موج‌های جدید بیماری نکند.

نبی زاده همچنین ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای تقویت حس نوع دوستی و کمک‌های مومنانه دانست و از مردم خواست با اختصاص هزینه‌های عزاداری به نیازمندان، جلوه‌های ناب همدلی را به نمایش بگذارند.