#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۲۲ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به‌طور همزمان در خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبرسانی و بهبود آب شرب روستای مزداب شهرستان بیرجند به نمایندگی از این‌ پروژه‌ها روز دوشنبه در آیینی که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، افتتاح شد.

۲۲ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۴۶ میلیارد ریال به همت بسیج سازندگی اجرا و بهره‌برداری شد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: سپاه در کنار ماموریت اصلی‌اش که حفظ امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌یاری را اولویت خود قرار داده است.

سردار سید ضیاءالدین حزنی افزود: ما به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم که به مردم منفعت برسد و آنان خوشحال شوند همچنین به دنبال انجام اقداماتی هستیم که زمینه ماندگاری مردم در روستاها را فراهم کند و مرمت قنوات و طرح‌های آبرسانی با اولویت تامین شرب و کشاورزی در این زمینه خیلی مهم است که در سراسر کشور دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: تامین مسکن، احداث راه‌های روستایی و ارایه خدمات برای ازدواج آسان از اقدامات دیگری است که با همکاری دولت در سراسر کشور دنبال خواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: همه اقدامات سپاه بر محور محرومیت‌زدایی است و ما هنوز رضایت مردم را جلب نکردیم لذا هدف اصلی ما این است که با اقدامات مختلف در نهایت رضایت مردم را جلب کنیم و تا زمانی که رضایت تمامی مردم حاصل نشده این آمارها آمار واقعی و مطلوب ما نیست.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت خدمتگزار سیزدهم در تمامی نقاط مرزی و محروم شاهد اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در زمینه مسکن، راه روستایی، اشتغال و ازدواج آسان خواهیم بود و سپاه پاسداران اقدامات محرومیت‌زدایی خود را در همه دولت‌ها دنبال می‌کرد اما در دولت سیزدهم که انگیزه بالایی برای حل مشکلات مردم به‌خصوص محرومان وجود دارد و محرومیت‌زدایی اولویت نخست آن است ما به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم که مردم ما خوشحال شوند.

سردار حزنی گفت: به‌طور مستمر با شخص رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور برای حل مشکلات مناطق محروم جلساتی را برگزار می‌کنیم که مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف رفع شود.

وی افزود: ما مصمم بودن دولتمردان در راستای حل مشکلات مردم را می‌بینیم و در این راستا همه ظرفیت‌ سپاه را به‌کار گرفته‌ایم تا با مشارکت دولت رضایت مردم را افزایش دهیم.

سردار حزنی بیان کرد: کارهای خوبی در خراسان جنوبی انجام شده و کارهای خوبی هم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در دستور کار است که در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این استان خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی روستای مزداب هم در این آیین گفت: قبل از افتتاح این طرح مردم روستا آب آشامیدنی سالم نداشتند و به روستاهای مجاور برای تامین آب مراجعه می‌کردند که با مشارکت بسیج سازندگی مرمت قنات روستا اجرایی شد.

محمود براتی افزود: با حمایت مردم، خیرین و مجموعه بسیج سازندگی، قنات ۱۵۰ ساله و مخروبه روستا مرمت شد و با تامین آب شرب اهالی این روستا دغدغه کم‌آبی رفع شده است.

همچنین امروز با حضور دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در روستای شیخ علی شهرستان قاینات عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با عنوان “طرح سراسری بسیج آبرسانی” آغاز شد.