مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر توسط این اداره کل در سراسر استان برگزار می‌شود.

ناصر نبی‌زاده روز جمعه به رسانه‌ها اظهار داشت: بهار فجر امسال را با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و در راستای افزایش نشاط اجتماعی، با حفظ تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی جشن خواهیم گرفت.

وی از برگزاری جشنواره استانی شعر فجر به میزبانی شهرستان خوسف در ۱۹ بهمن ماه جاری خبر داد و افزود: جشن‌های انقلاب اسلامی نیز در ایام الله دهه فجر در تمامی شهرستان‌ها برپا خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تهیه و تولید موزیک ویدئو با موضوع دهه فجر و طراحی و رونمایی از یادمان و نقاشی دیواری شهدای هنرمند گفت: افتتاح نگارخانه‌های اسدیه و سرایان و افتتاح خانه هنر و مکتب خانه موسیقی مقامی استان در بیرجند از جمله برنامه‌های عمرانی این اداره کل برای دهه فجر است.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر و برپایی ۱۴ شب شعر در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: شهرستان سربیشه میزبان جشنواره ایده‌های برتر و شهرستان سرایان میزبان جشنواره سرود فجر خواهد بود.

نبی‌زاده اظهار داشت: مسابقات کتابخوانی با موضوع فجر انقلاب اسلامی، محافل انس با قرآن، مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در بستر فضای مجازی نیز در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و هنری به صورت مجازی در این ایام گفت: چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی و ایرانی و نمایشگاه آثار این جشنواره نیز در بهمن ماه  جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه با اکران ۱۶ فیلم سینمایی برگزار خواهد شد.