مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۳۹۶ کارگاه فرش‌ بافی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان فعال است که به ایجاد اشتغال جامعه هدف کمک می‌کند.

محمد عرب روز چهارشنبه افزود: یکی از برنامه‌های اشتغال اجرا شده برای مددجویان کمیته امداد استان خراسان جنوبی فرش بافی است و براساس آمارهای موجود در سال گذشته ۱۱ هزار متر مربع در قالب طرح های فرش‌ بافی و تابلو فرش توسط مددجویان این استان و اقشار نیازمند تولید شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ هزار و ۳۷۲ مددجو در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند اظهار داشت: رویکردهای کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، پایه و اساس اشتغال پایدار، توجه به مزیت و میزان ارزش افزوده آن است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه تولیدات با کیفیت توسط مجریان طرح‌های اشتغال مورد تاکید است گفت: تلاش کمیته امداد، ارتقای سطح کیفی تولیدات مددجویان برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است که تحقق این هدف منجر به خودکفایی و توانمندی مددجویان تحت حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و فروش محصولات خانوارهای تحت حمایت نیز یکی از عناصر مهم در ایجاد و پایداری طرح‌های اشتغال است.

عرب گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، دستیابی به درآمد ثابت و پایدار و در نهایت خودکفایی، توانمندی و خروج از چرخه حمایت امداد با رعایت حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانوارهای تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار طرح اشتغال زیر نظر کمیته امداد فعال است افزود: ۹۲ درصد این طرح‌ها پایدار بوده و منجر به اشتغالزایی مددجویان شده است.

وی گفت: اجرای طرح‌های مشاغل خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یکی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال بوده است که زمینه درآمدزایی برای زنان سرپرست خانوار را فراهم می‌کند.

عرب تاکید کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات ضروری است و بر همین اساس با شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت نسبی مناطق ۷۵ راهبر شغلی متخصص و کارآفرین در اجرای طرح‌های فرش‌ بافی با کمیته امداد استان خراسان جنوبی همکاری دارند.

در حال حاضر ۳۹ هزار و ۷۹۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان جنوبی قرار دارند که از این تعداد ۱۳ هزار ۸۹۳ خانوار از جامعه هدف شهری و ۲۵ هزار و ۸۹۸ روستایی هستند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور