مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام نتایج کنکور ۹۹ و اهمیت تسریع در انتخاب رشته موفق، ۱۳ پایگاه با فعالیت ۲۰۰ مشاور متخصص آماده مشاوره به داوطلبان هستند.

محمد علی واقعی روز یکشنبه افزود: داوطلبان برای انتخاب رشته موفق کنکور باید به مولفه‌های مختلفی توجه داشته باشند که مهمترین این مولفه‌ها علاقه، استعداد و توانایی و بازار کار است که سایر مولفه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: مراحل انتخاب رشته، نکات کلیدی انتخاب رشته، گروه‌های آموزشی پنج گانه و زیرگروه‌ها، دوره تحصیلی و ویژگی‌های هر دوره، رشته‌های بومی، سهمیه‌ها و کیفیت تاثیر سوابق با رشته ثبت نامی، تحلیل کارنامه داوطلب، نمره و رتبه در سهمیه منطقه و کشور و زیرگروه‌‎ها در این کارگروه‌ها به جامعه هدف ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه داوطلبان باید از رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها آگاهی و شناخت کافی داشته باشند تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز در دو جلسه مشاوره به دانش آموزان ارایه می‌شود.

واقعی در ادامه نسبت به فعالیت برخی موسسات غیر مجاز در فضای مجازی هشدار داد و به خانواده ها توصیه کرد: حتما از پایگاه‌های مشاوره دارای مجوز برای انتخاب رشته استفاده شود.

۱۵ هزار و ۹۵۶ دانش آموز دختر و پسر پایه دوازدهم این استان در آزمون سراسری سال ۹۹ در مدت چهار روز شرکت کردند.