مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحد‌های تولیدی به بانک‌ها تا پایان شهریور۱۴۰۰ تمدید شد.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: به تقاضای برخی از واحد‌های تولیدی که دارای مطالبات معوق هستند و نتوانستند در فرصت تعیین شده از شرایط ویژه تمدید بدهی خود بهره‌مند شوند، شورای پول و اعتبار مهلت استفاده از این فرصت را تا پایان شهریور سال آینده تمدید کرد.

علی اکبر اکبری راد افزود: بر اساس این مصوبه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند مطالبات واحد‌های تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیر جاری شده است را به درخواست آن‌ها برای یکبار وحداکثربه مدت ۵سال با اخذ ۷/۵درصد از میزان بدهی وباتنفس ۶ماهه امهال کنند.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه مشمول واحد‌های تولیدی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت صنعت و معدن و تجارت ومعرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواهد بود گفت: مهلت امهال صرفا برای مشتریانی امکان پذیر است که به تشخیص موسسه اعتباری و بر مبنای اعتبار سنجی انجام شده، مطالبات پس از امهال درسررسید‌های مقرر قابل وصول باشد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی از صاحبان صنایع وفعالان اقتصادی و کارآفرینان مشمول این ابلاغیه، خواست، تقاضا‌ی خود را به جهاد کشاورزی یا سازمان صمت استان یا دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی ارسال کنند.