استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه محصولات صنایع دستی گفت: با توجه به توانمندی های موجود، محصولات صنایع دستی استان باید به برند معتبر ملی و فراملی تبدیل شود.

محمدمهدی مروج الشریعه امروز در سفر به شهر خضری دشت بیاض از توابع شهرستان قاینات ضمن تاکید بر افتتاح هرچه زودتر بازارچه صنایع دستی استان در این شهر افزود: در حال حاضر کمی از برنامه زمان بندی پروژه عقب هستیم که باید هرچه زودتر این عقب ماندگی جبران شود و شاهد افتتاح آن باشیم.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این مسیر از جمله پرترددترین مسیرهای ورودی و خروجی استان است باید این پروژه هرچه سریع تر راه اندازی شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این بازارچه باید مطابق با استانداردهای جهانی از حیث زیبایی احداث شود و بازدهی سریع و قابل دسترس بودن از دیگر ویژگی هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر مباحث سخت افزاری، موضوعات نرم افزاری نیز در زمینه احداث این بازارچه باید مورد توجه قرار گیرد تا با استفاده از تجربیات سایر استان ها در زمینه بکارگیری نیروهای انسانی متخصص و ماهر، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی، اقدام لازم صورت گیرد.
مروج الشریعه حمایت از تولیدات صنایع دستی بخصوص در روستاها را از مهمترین اهداف این بازارچه دانست و اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای تولیدکنندگان در اماکن روستایی و عشایری از دیگر مواردی است که در این زمینه مورد توجه قرار دارد.
وی بیان اینکه هسته های مولد در حوزه های صنایع دستی باید در استان شناسایی شوند گفت: ساماندهی این هسته ها و نیز استفاده از توان و ظرفیت آنها برای حضور در این نمایشگاه می تواند به غنای آن کمک کند.
استاندار خراسان جنوبی حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی را از مهمترین برنامه های استان در زمینه معرفی صنایع دستی اعلام کرد و افزود: فروردین ماه امسال ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محصولات استان در نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس به فروش رسید و هدف گذاری امسال فروش ۱۰ میلیارد تومان محصولات در فروردین ماه ۹۸ است.
وی صبح امروز (چهارشنبه) با سفر به شهر خضری دشت بیاض از توابع شهرستان قاینات، مسائل و مشکلات احداث بازارچه بزرگ صنایع دستی استان را با حضور مسئولان ذیربط استانی و شهرستانی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داد و نسبت به تسریع در راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله