#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه گفت: سال ۱۴۰۰ پنج فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان در این شهرستان صادر شد.

مهدی ملایی  افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری برای ۱۹۹ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۳۱ نفر صادر شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳۲ میلیارد تومان در شهرستان مرزی سربیشه وجود دارد و تاکنون ۷۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش­‌بینی سرمایه­‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۵۷۰ نفر صادر شده است.

وی گفت: شهرستان سربیشه با موقعیت جغرافیایی مناسب و استعدادهای صنعتی، معدنی و کشاورزی بالقوه از ظرفیت توسعه و سرمایه­‌گذاری مناسبی برخوردار است و یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی به مساحت ۹۳ هکتار در این منطقه وجود دارد که از زیرساخت‌های نسبی برای استقرار واحدهای صنعتی برخوردار هستند.

ملایی ادامه داد: قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در مجاورت مرز رسمی ماهیرود از دیگر زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای تولیدی در این شهرستان است.

وی گفت: اکسید منیزیم، آجر نسوز، جرم‌های قلیایی و فیوز منیزیت، خوراک آماده طیور، پودرهای میکرونیزه بنتونیت، صفحه کروبی کابینت، سازه‌ها و مخازن فلزی، بتون آماده و قطعات بتنی از جمله تولیدات بخش صنعت شهرستان سربیشه است.

وی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت­‌های سرمایه­‌گذاری با توجه به واگذاری عمده اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان به‌ویژه در بخش مرکزی و نبود ناحیه یا شهرک صنعتی در بخش درح و متعاقب دستور رییس جمهور در سفر به استان مبنی بر تهیه سند توسعه شهرستان­‌های نهبندان و سربیشه، پیشنهاد ایجاد ناحیه صنعتی درح، توسعه ناحیه صنعتی سربیشه و آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی شماره ۲ سربیشه ارائه شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه افزود: انتظار می‌­رود با اجرای این مصوبات، نیاز طرح­‌های سرمایه­‌گذاری به زیرساخت­‌های عمومی لازم برای استقرار در سال­‌های آتی تامین شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است