شهردار بیرجند گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در تیر و مرداد امسال که مصادف با ۲ ماه پایانی فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری دوره پنجم است، ۱۱ پروژه عمرانی در شهر بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی جاوید به رسانه‌ها اظهار داشت: افتتاح این تعداد پروژه طی ۲ ماه در تاریخ شهرداری بیرجند بی‌سابقه بوده و یک رکورد است.

وی افزود: پروژه بوستان‌های کاجستان، انقلاب، الهیه، کاظمیه، رودپارک مهرشهر و بوستان خطی بند دره در حوزه توسعه پارک‌ها و فضای سبز، پروژه میدان آیت الله عبادی و بزرگراه شهید سلیمانی در حوزه ساماندهی ورودی‌های شهر از سمت کرمان و مشهد از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری تا پایان مرداد ماه است.

شهردار بیرجند پروژه توسعه آرامگاه حکیم نزاری و فاز اول میدان اجتماعات و باغ مفاخر را در حوزه فرهنگی و اجتماعی و پروژه احداث سایت پسماند و نصب خط بازیافت پسماندهای شهری در حوزه خدمات شهری را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در مرکز استان ذکر کرد.

وی اعتبار هزینه شده برای این ۱۱ پروژه را حدود هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: فقط ۳۰ میلیارد ریال از اعتبار آن از طریق دولت تامین شده و مابقی از محل منابع داخلی شهرداری بوده است.

جاوید اظهار داشت: هرچند برخی از این پروژه‌ها طبق وعده قبلی برای افتتاح در خرداد ماه جاری آماده بهره‌برداری است اما به دلیل پرهیز از شائبه‌های انتخاباتی، زمان بهره‌برداری را به بعد از انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا محول کردیم.

وی ادامه داد: در دوره پنجم برای هیچ پروژه‌ای که اعتبار آن کمتر از مبلغ ۱۰ میلیارد ریال باشد، افتتاحیه گذاشته نشد و اینکه به غیر از یک بوستان سایر پروژه‌هایی که در این دوره کلنگ‌زنی شد در همین دوره قابلیت بهره‌برداری خواهند داشت.

شهردار بیرجند دیگر ویژگی پروژه‌های عمرانی دوره پنجم شورا و شهرداری را پرداخت مطالبات پیمانکاران ذکر کرد و گفت: عمده مطالبات پیمانکاران این پروژه‌ها پرداخت شده است و امیدواریم با پرداخت مانده مطالبات پیمانکاران هیچ گونه بدهی در این خصوص به دور بعد نیز منتقل نشود.