رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: با توجه به پتانسیل های خوبی که در استان وجود دارد راه اندازی صنایع تبدیلی می تواند در روستاها تولید ثروت کرده و سبب تثبیت جمعیت در این مناطق شود.

محسن احتشام روز سه شنبه در نشست جمع بندی بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند افزود: امسال که سال رونق تولید است باید به سمت تولید محوری حرکت کنیم چرا که با این مهم بسیاری از مشکلات اشتغال نیز حل خواهد شد.

وی بیان کرد: تولیدی که با محوریت صادرات باشد یک مزیت رقابتی برای تولیدکنندگان محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: حضور و بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی به معنای واقعی توجه خاص به این قشر است که سبب دلگرمی تولیدکنندگان و صنتعگران می شود و قابل قدردانی است.

وی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته تحقیقات میدانی جامعی توسط بخش خصوصی با نظرسنجی و کارهای کارشناسی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان انجام شد که انتظار می‌رود این عارضه یابی و تحقیق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

احتشام یادآور شد: اتاق بازرگانی دوره‌های آموزشی برای آشنایی فعالان اقتصادی با قوانین و مقررات برگزار کرده است، اکنون نیز برای برگزاری این دوره‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان همکاری خوبی با فعالان اقتصادی دارند گفت: از بانک‌ها گلایه‌ای نداریم اما برخی واحدها در استان سرمایه گذاری کردند و دچار مشکلات خارج از اراده شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: توقع داریم مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی در کارگروه‌های کوچک‌تر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و نسخه درمانی برای آنان تجویز شود.

وی بیان کرد: ما به تولیدکننده مسکّن می زنیم لذا باید این مشکلات با نگاه کارشناسی و واقع بینانه درمان شود تا زمینه ساز تشویق دیگران و سوق سرمایه‌های سرگردن به سمت تولید باشد.

احتشام گفت: امید است استاندار خراسان جنوبی همینگونه به صورت بخش به بخش از سایر واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدید و از نزدیک مشکلات و مسایل را شنیده و بررسی کند.

وی یکی از مشکلات استان را کافی نبود اختیارات مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: اگر این موضوع حل شود به تناسب از مشکلات واحدهای تولیدی هم کاسته خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله