علی جعفرپورمقدم امروز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از ۳۸ هزار واحد صنفی در خراسان جنوبی وجود دارد و از این تعداد قریب به ۱۶ هزار واحد صنفی در مرکز استان فعال است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده بار اشتغال استان بر دوش اصناف قرار دارد، گفت: بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به حوزه اصناف خراسان جنوبی است و در تمامی بحث‌های خیریه پیشگام هستند.

جعفرپورمقدم در خصوص بی‌ثباتی اقتصادی در ادامه تصریح کرد: این موضوع در سطح کشور قابل مشاهده است و این بی‌ثباتی را در کنار رشد چند درصدی مالیات و عدم قدرت خرید مردم قرار دهید که این موضوع‌ها اصناف را دچار چالش کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به برخی بی‌تدبیری‌ها متاسفانه در سال‌های اخیر باعث ایجاد یک بی‌اعتمادی بین مردم و اصناف و حاکمیت شده است و بحث گرانی و مبارزه با گرانی کلید واژه‌ای است که این روزها بیشتر می‌شنویم و اصناف نقش موثری در گرانی ندارند.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته ۵۲ میلیارد تومان اصناف و کسبه استان جرایم تعزیراتی داشتند، افزود: بالای ۹۰ درصد این جرایم ربطی به گرانی نداشته است و به خاطر نداشتن برچسب قیمت و یا عدم داشتن فاکتور خرید بوده است اما جامعه از این اخبار برداشت می‌کنند که اصناف گران‌فروش هستند و باعث ایجاد بی‌اعتمادی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: چالش‌های جدی از جمله تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در حوزه اصناف وجود دارد و سیاست‌ها در تصمیم‌گیری‌های شهری متاسفانه به گرانی مسکن در بیرجند منجر شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور