نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر اطلاع‌رسانی خدمات نظام به مردم تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی همواره جلوی تبلیغات سوء، بدگمانی و ایجاد یاس توسط دشمنان را می‌گیرد.

، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام عزای رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)  گفت: اطلاع‌رسانی کارهای انجام شده ابتدا باید به مردم ارائه شود زیرا مخاطب همه امور مردم هستند و از سویی همواره بدخواهان نظام تبلیغات سوء، بدگمانی و یاس ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه نهادهای خدمت‌رسان و وزارتخانه‌ها انواع خدماتی که داده می‌شود را باید به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ارائه گزارش اقدامات و اطلاع‌رسانی امور به مردم خیلی ضروری و مفید است و در گزارشاتی که به مقامات بالادستی داده می‌شود یک رونوشت به این دفتر نیز ارسال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صدور بیانیه گام دوم انقلاب یک پیشگویی کرامت‌گونه از مقام معظم رهبری بود، اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید بسیاری از مشکلات حل شود، آن در شرایطی که بیگانگان و غرب‌پرستان در ساز ناامیدی می‌دمیدند، رهبر معظم انقلاب اسلامی با آینده‌نگری گام دوم انقلاب را نوشتند که بگویند کار تازه شروع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخلاف همه تصورات و توطئه‌های دشمنان، با عنایت خداوند دولت سیزدهم روی کار آمد که کار خود را براساس ارزش‌های انقلاب شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین شرط در پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی، انجام به موقع و درست وظایف کاری هر فرد در جامعه است افزود: وقتی می‌گوییم انقلاب یعنی اینکه همه ما باید برای پیشرفت و آبادانی کشور کمک کنیم و درگیر باشیم.

امام جمعه بیرجند گفت: شرط رسیدن به موفقیت‌ها این است که هر کدام کار خودمان را انجام دهیم؛  یک هواپیما، خودرو یا کارخانه زمانی به کار می‌افتد که همه قطعات کار خود را درست انجام دهد و وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی، نه این است که یک آدرس بدهیم که چرا این کار شد یا نشد، انقلاب اسلامی یعنی خود ما، یعنی مردم و مسوولان، انقلاب اسلامی یعنی کارها در دست همه مردم ایران و دیگر آقا بالاسر نداریم، هرچه هست در دست خود ما است.

وی افزود: امیدواریم که تجربه‌های بیش از ۴۰ سال و آسیب‌هایی که از سوی نیروهای نفوذی به مردم وارد شد و مردم آسیب‌های عظیم دیدند، همواره در یادها بماند و باید هوشیار باشیم که انقلاب اسلامی یعنی مسئول کارها خود ما هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: ما دارای قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و امروز هم دارای دولت اسلامی شده‌ایم که جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را پیش رو داریم و اینها با حرف درست نمی‌شود بلکه کار و تلاش جهادی را می‌طلبد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی با مجموعه‌هایی از جمله شرکت پردیس، بنیاد برکت و بیمه برکت حدود ۱۲ سال در خراسان جنوبی رقمی حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سید مجتبی موسوی افزود: این ستاد ۳۰ تسهیلگر در خراسان جنوبی دارد که در روستاهای استان برای ایجاد اشتغال فعالیت می‌کنند و این تعداد با توجه به وسعت استان کم است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مباحث اشتغال‌زایی از جمله مشارکت و توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور، طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور و طرح‌های اقتصادی تسهیلات‌محور تا ابتدای سال جاری بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی هزینه کرده است.

وی گفت: پنج هزار و ۶۳۷ طرح در سراسر این استان اجرایی شده که ماحصل آن ایجاد ۲۸ هزار و ۶۵۷ اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم بوده است.

موسوی افزود: از این مجموع ۱۲ طرح بنگاه‌محور اقتصادی است که با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی گفت: پنج هزار و ۶۰۷ طرح اشتغال‌محور نیز در قالب طرح سحاب با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۶ هزار و ۸۲۱ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ۱۷ طرح تسهیلات‌محور با سرمایه‌گذاری ۱۴۶ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵۱ نفر اجرا شده است.

وی افزود: ۶ طرح کارگاهی نیز با ظرفیت اشتغال بیش از ۲۵ نفر و سرمایه گذاری بیش از پنج میلیارد تومان در استان ایجاد شده است.

موسوی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی تاکنون ۲۶۶ طرح عمرانی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۸۲ میلیارد تومان انجام داده که از این اعتبار تاکنون برای بیش از ۷۵ درصد طرح‌ها مباحث مالی پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۱ تمامی طرح‌های عمرانی این ستاد در استان خراسان جنوبی عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور هزار و ۱۸۲ طرح را توسط تسهیلگران و مجریان با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان در روستاهای استان اجرا کردیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۳ هزار طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد تومان اجرایی شود.