شماری از مردم بیرجند در حمایت از اقدام تنبیهی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و به شکرانه عملیات “وعده صادق” در میدان قدس این شهر تجمع کردند.

 قشرهای مختلف مردم با در دست داشتن پرچم پر افتخار و مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از عملیات غرورآفرین ایران علیه رژیم سفاک صهیونیستی در میدان قدس تجمع کردند.

صدها نفر از مردان و زنان به همراه فرزندانشان، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی در خصوص شهدا، سپاه پاسداران، سخنان مقام معظم رهبری و عکس‌هایی از شهدای مدافع وطن و حرم، از اقدام سپاه قدردانی کردند.

همچنین فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم این شهر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی و پهپادی به تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در کشور سوریه طنین‌انداز شد.

امام جمعه موقت بیرجند در این مراسم گفت: این ضربه بزرگ الهی غیورمردان انقلابی ایران اسلامی بر صورت نحس استکبار جهانی و پاسخ به ددمنشی‌های مستمر آنها مبارک باشد.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی با اشاره به برخی آیات قران کریم افزود: امروز روزی است که دشمنان شما مایوس شدند و نباید از آنها هراس داشته باشید، همانطور که در جریان غدیر مردم دل در گرو ولی امر، پا در رکاب و دست در یاری او گذاشتند.

وی بیان کرد: دشمنانی که یک روز از بیت المال مردم ایران اسلامی حداکثر استفاده را می‌کردند و اینجا حیاط خلوت آنها بود اکنون کارشان به اینجا رسیده است و کسانی که بنا داشتند از نیل تا فرات را بگیرند امروز در لانه‌های خود مخفی می‌شوند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: امروز مسیر، مسیر صحیح و امامت و ولایت است که امتی بصیر و پا در رکاب دارد، این مسیر خدا، قرآن و تنها ولی امر خدا نیست بلکه مسیر ولی امری است که باید امت در کنار و در رکاب او بصیر، آگاه و صبور باشند.

وی تاکید کرد: مردمی که فرعون‌ها و نمرودهای زمان آنها را زیر پاهای استکباری خود مچاله می‌کردند با انقلاب اسلامی ما بیدار شدند انقلابی که توسط رهبری آگاه و بصیر و مردمی آگاهی و پا در رکاب رقم خورد.

رحیم‌آبادی عنوان کرد: این پیروزی و اقدام میان راهی و ابتدایی برای اضمحلال این غده سرطانی و ایاد نحس استکبار جهانی امروز رقم خورد.

وی افزود: این مارهای زخم خوردهِ در آستانه مرگ به وسیله این موشک‌ها و پهپادها تنها نابود نمی‌شوند آنچه لازم است اینکه دشمن در عرصه‌های دیگری هم زهر می‌ریزد که شناخت جنگ‌ها در عرصه‌های دیگر این جنگ ترکیبی خیلی لازم است.

رحیم آبادی بیان کرد: همین‌ها هستند که با اقتصاد، فرهنگ و عفت ما بازی می‌کنند لذا باید همچنان که سربازان انقلابی ما امروز پوزه دشمن را در فیزیک جغرافیا به خاک کشیدند در عرصه‌های بصیرتی و آگاهی بخشی نیز نقش آفرینی لازم ‌را داشته و با اتحاد و فرمانبرداری از رهبر انقلاب شاهد شکوفایی انقلاب، تربیت انقلابی جوانان و نوجوانان باشیم.

تجمع مردمی در بیرجند به شکرانه عملیات وعده صادق + فیلم

همزمان با تجمع مردمی شهر بیرجند امروز و امشب در سایر شهرهای استان خراسان جنوبی نیز مردم در میادین اصلی شهر جمع شده و با توزیع شربت و شیرینی ابراز خوشحالی کردند.

تجمع خودجوش مردم بامداد امروز نیز همزمان با عملیات هوایی سپاه پاسداران علیه مواضع نظامی اسرائیل، در بیرجند برگزار شد و با رژه خودرویی در برخی شهرها ادامه یافت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

حمله موشکی و پهپادی به سوی سرزمین‌های اشغالی ۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رسیدن هفت تن از مستشاران قانونی کشور و نبود واکنش صریح جامعه بین المللی به این اقدام غیرقانونی، انجام شد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.