رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ ما که به همت استاندار خراسان جنوبی محقق شد، اختصاص ۱۰ هکتار زمین برای ساختمان دانشگاه فرهنگیان است و با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان انجام می‌شود.

ایرج مهدی‌زاده روز سه‌شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه افزود: امیدواریم در بازه زمانی که از دولت تدبیر و امید باقی مانده این پروژه را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی اظهار داشت: شعار امسال دانشگاه فرهنگیان «خیزش به سمت کیفیت» است که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های ما در این مسیر باشد.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در حوزه آموزشی و پژوهشی برنامه‌های ما به دلیل کرونا در فضای مجازی برگزار شد و همایش منطقه‌ای جایگاه تربیت در شعر و ادب پارسی و همچنین جشنواره ملی آموزش تاریخ در آبان امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره ملی ایده‌پردازی با همکاری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و بسیج دانشگاه فرهنگیان استان با شرکت ۴۰۲ نفر شرکت‌کننده و ثبت  ۲۷۰ اثر در مرحله داوری است و خراسان جنوبی در این همایش از استان‌های پیشرو است.

مهدی‌زاده گفت: ۱۴ هسته آموزشی را در گروه‌های دانشگاه ایجاد کردیم و برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: دروس ۳۸۰ استاد در سامانه دانشگاه بیرجند بارگذاری شده که از همکاری رییس دانشگاه بیرجند در این زمینه تشکر می‌کنیم.

وی افزود: این دانشگاه با همکاری دانشگاه مادر استان، آموزش مجازی خود را به شکل مطلوب ارائه کرده است و معاون آموزشی و تیم پشتیبان ما در این حوزه خوب عمل کردند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: سه طرح پژوهشی استانی داشتیم و از ۲ پایان نامه دانشجویی نیز حمایت و هشت کارگاه علمی و پژوهشی ویژه دانشگاه برگزار شد.

وی گفت: طرح مشترکی که ابعاد آموزشی و تربیتی دارد با عنوان جهاد آموزشی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اجرا شد.

در این آیین همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس از ۱۴ نفر کارکنان و اساتید رزمنده و ایثارگر و چهار تن از دانشجو معلمان فعال دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تجلیل شد.