پیکر آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی از علمای برجسته خراسان جنوبی روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسوولان و روحانیون در بیرجند تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در محل بهشت متقین بیرجند بر پیکر آیت الله ربانی نماز اقامه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در این مراسم که با حضور جمعی از علما، خانواده‌های معظم شهدا، مسوولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، بر پیکر آیت محمد ابراهیم ربانی نماز خواند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسالت کرد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در مراسم تشییع پیکر آیت‌ الله ربانی مهمویی حضور یافت و پیکر این مجتهد عالیقدر با حضور محمدصادق معتمدیان، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان در روستای مهمویی بیرجند به خاک سپرده شد.

آیت‌ الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی از علما و مدرسان برجسته حوزه علمیه خراسان جنوبی بود که صبح دیروز – جمعه ۲۴ مرداد – در سن ۹۳ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی اولین امام جمعه بیرجند پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و سال‌ها در دیوان عالی کشور و شورای عالی قضایی مسئولیت داشت.

آیت الله ربانی علاوه بر اقامه نماز جماعت، تدریس، قضاوت و سایر فعالیت‌های مرتبط فرهنگی در عرصه اقتصادی نیر خدمات شایان توجهی انجام داد که از آن میان می‌توان به عضو هیات مؤسس کارخانه کویر تایر و کارخانه صابون‌سازی بیرجند اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مسوولان استان در پیام‌های جداگانه درگذشت آیت الله ربانی را تسلیت گفتند.