مدیران تریبون نظام برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد باشند.

مردم پشتوانه اصلی نظام هستند

استاندار خراسان جنوبی  در اولین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: اقتدار در کشور با مشارکت مردم تحقق می‌یابد و باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

ملانوری گفت: یکی از مسئولیت‌های اصلی وزارت کشور برگزاری انتخابات است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نیروها و امکانات لازم را در اختیار حوزه انتخابات قرار دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات‌ مهم است چون افرادی که با مشارکت بالا انتخاب می‌شوند پشتوانه محکمتری برای انجام کار و مسئولیت خواهند داشت، گفت:دولت‌ و ‌شورایی که شکل می‌گیرند نتیجه رای مردم است و نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه مشارکت و رای مردم شکل گرفته لذا مشارکت مردم در دوره‌های مختلف اساس و پایه‌ انقلاب بوده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مسوولان اجرایی نسبت به حمایت از حزب یا جریان خاص سیاسی منع شده‌اند زیرا اینها شائبه ایجاد می‌کند، حرام و خلاف قانون است.

ملانوری با بیان اینکه تشویق مردم برای حضور در انتخابات وظیه ما است،گفت:اگر ما تریبون نظام نباشیم بقیه جای ما را پر می‌کنند و بی‌انگیزگی و یاس را بین مردم ایجاد می‌کنند.

وی افزود: اقتدار کشور و نظام مرهون همین رای‌ها است و تمامی پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، نانوفناوری، هسته‌ای، صنعت و معدن مرهون تلاش دولت‌هایی است که در این ۴۲ سال خدمت کردند اما دشمنان که به ما خدمتی نکردند و اگر توسعه‌ای افتاده از همین مسیر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز در بسیاری از حوزه‌ها رتبه برتر جهان را داریم و در حوزه مدیریت کرونا با وجود تحریم‌ها و سایر مشکلات جزو بهترین رتبه‌های جهان هستیم.

ملانوری افزود: اینکه چه کسی رای بیاورد به دست مردم است اما اکنون که تریبون در دست من و شما است باید برای تبیین شرایط کشور و حکومت مردم بر مردم و ارتقای نظام و ولایت تریبون‌دار نظام باشیم.

برنامه ریزی و ارزیابی امور بر اساس شعار سال

استاندار خراسان جنوبی گفت: محور برنامه‌های ما و مدیریت اجرایی استان شعار سال است و حرکت و برنامه‌ریزی‌ها بر مسیر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار دارد.

ملانوری با بیان اینکه منظور از تولید فقط معدن و صنعت نیست بلکه بخش‌های دیگر همچون تولید علم، تولید فرهنگ و بخش سیاسی همچون انتخابات در این عرصه قرار می‌گیرد، گفت: مصوب کردیم که دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی یک ساله بر محور شعار سال داشته باشند و بدو ورود به استان نیز شعار “تدبیر، تلاش و توسعه” انتخاب شد.

وی گفت: توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی استان براساس تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری و توجه به پیوست‌های فرهنگی در تمامی برنامه‌های اجرایی نکته‌ای ضروری است و باید به مباحث کلی و آسیب‌های جامعه نیز توجه جدی داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیریت صنعت، ‌معدن، انرژی، تعلیم و تربیت، بهداشت ‌و سلامت و سایر حوزه‌ها بدون پیوست فرهنگی محقق نمی‌شود.

ملانوری گفت: در بعضی موضوعات حوزه اجتماعی رتبه خوبی نداریم برای مثال در بعضی معلولیت‌ها رتبه اول کشور را داریم زیرا در حوزه پیشگیری مداخلات جدی انجام نشده است.

وی افزود: باید سند جامع پیشگیری از معلولیت هرچه سریعتر آماده شود تا براساس آن اقدام و مداخله جدی داشته باشیم و به مردم کمک کنیم.