شهردار بیرجند گفت: تاکنون برای نیمی از پرونده‌های سایت صنوف آلاینده پروانه ساختمانی صادر شده است و روند انتقال صنوف آلاینده بیرجند راضی کننده نیست.

 محمدعلی جاوید در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: در قطعات واگذاری شده در سایت صنوف آلاینده تاکنون هزار و ۶۹ پرونده ثبت و از این تعداد برای ۵۳۱ مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی افزود: تقریبا برای ۵۰ درصد این پرونده‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به اختلافاتی که در زمینه مالکیت بخشی از اراضی سایت صنوف آلاینده بیرجند به وجود آمده است گفت: پیشنهاد ما این است که در اراضی فعلی سایت با مجوزها کار خود را پیش ببریم و اگر در نهایت در مراجع قضایی موضوع وقف بودن به اثبات رسید در محدوده آرامستان جدید بیرجند به اندازه ۱۱.۵ هکتار زمین برای اجرای نیت واقف اختصاص داده خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز گفت: در ۱۱.۵ هکتار از اراضی و سایت صنوف آلاینده، ادعای وقف بودن شده است و باید با همدلی و همراهی این مشکل را رفع کنیم تا هم عمل به نیت واقف صورت گیرد و هم مشکل انتقال صنوف آلاینده با سرعت برطرف شود.

ابراهیم تقی‌زاده با بیان اینکه پیگیری دادستان در موضوع انتقال صنوف آلاینده بیرجند بسیار راهگشا است افزود: ورود جدی دادستان بیرجند در زمینه پیشگیری از جرایم و احقاق حقوق عامه جای تقدیر دارد.

در حال حاضر بسیاری از صنوف آلاینده بیرجند در مرکز شهر فعالیت دارند و از مدت‌ها پیش قرار است به سایت ویژه این صنوف منتقل شوند.