همزمان با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان خراسان جنوبی ۱۸۵ هزار دانش‌آموز راهی کلاس‌های درس شدند.

 آیین محوری آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی روز شنبه – دوم مهر – با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در دبیرستان نمونه مصلی‌نژاد بیرجند برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی کلاس‌های درس استان برای ۱۸۵ هزار دانش‌آموز به‌صورت حضوری آماده‌سازی شده است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: دانش‌آموزان در ۹ هزار کلاس درس و ۲ هزار و ۶۶۴ مدرسه خراسان جنوبی ساماندهی شدند که از این تعداد ۹۵ هزار پسر و بقیه دختر هستند.

وی با بیان اینکه افزایش دانش‌آموزان نسبت به سال قبل حدود ۲ درصد بوده است تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۱۳۶ نفر کادر اداری و آموزشی روند ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: امنیت و آرامش در فضای جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدایی است که در ‌هشت سال دفاع مقدس از همه هستی برای این خاک و ‌بوم گذشتند.

وی گفت: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بیانگر آن همه رشادتی است که برای تامین این امنیت در مسیر آموزش و پرورش اتفاق افتاده است که باید قدردان رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باشیم.

همزمان با برگزاری آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه مصلی‌نژاد بیرجند، زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی نواخته شد.

جشن شکوفه‌ها نیز روز پنجشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد و ۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در این استان به مدرسه رفتند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور