مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۵۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید که این آمار رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

“علی رسولیان”  در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید الیاف شیشه‌ در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری دشت بیاض شهرستان قاینات افزود: مشکل امروز کشور، معیشت و اشتغال است که اگر بتوانیم اشتغال پایدار را با افزایش تولید در بخش خصوصی به وجود بیاوریم اغلب مشکلات بخش مهمی از مردم و کشور را به ویژه در مناطق محروم حل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با رشد تولید در بخش کنترل تورم نیز موفق‌تر خواهیم بود گفت: ما برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی فرش قرمز پهن کرده و از آنان حمایت می‌کنیم چرا که کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از طرف دیگر بسیاری از کشورهای همسایه مانند افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی به کالای تولید داخل ایران نیاز دارند که همه اینها بازار هدف خوبی برای یک تولیدکننده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران مرکز تامین انواع انرژی از جمله برق و گاز است گفت: این مؤلفه‌ها در کنار نیروی کار متعهد نیز یک ظرفیت مهم دیگر برای سرمایه‌گذاری و افزایش تولید است.

رسولیان تصریح کرد: ما خود را متعهد به تامین زیرساخت‌های همه شهرک‌های صنعتی کشور می‌دانیم و ۱۱۵ پست برق در شهرک‌های صنعتی داریم همچنین در این زمینه قراردادی را با شرکت توانیر و وزارت نیرو منعقد کرده‌ایم.

وی گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی از مجلس گرفته‌ایم و برای تامین آب واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانیم از پساب استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در حال حاضر در شهرستان قاینات پساب زیادی وجود دارد که می‌تواند آب ماندگار برای صنعت خراسان جنوبی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توان تولید داخل رو به بهبود است گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۳۱ محصول جدید از خارج کشور وارد می‌شد که امروز در شهرک‌های صنعتی تولید می‌شود و یک افتخار است.

رسولیان ادامه داد: اقداماتی که در خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود در نهایت منجر به رشد اقتصادی و رفاه مردم این استان خواهد شد.

وی از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمان نیکو و متعهد یاد کرد و گفت: اگر امروز کسی می‌خواهد پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و خود را پیرو ایشان می‌داند، بی شک باید از تولید و تولیدکننده حمایت کند.

عملیات اجرایی کارخانه تولید الیاف شیشه‌ با سرمایه‌گذاری خارجی در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری از توابع شهرستان قاینات آغاز شد.

مراسم کلنگ‌زنی این طرح صنعتی امروز با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذار خارجی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهرستان قاینات برگزار شد.

کارخانه تولید الیاف شیشه‌ در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری ثابت صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار خارجی (چین) برای این واحد تولیدی ۳۰ میلیون دلار است.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۱۳۰ هزار تن است و با احداث آن در ناحیه صنعتی خضری دشت بیاض، زمینه اشتغال مستقیم ۸۵۰ نفر فراهم می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور