مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: نباید سهمیه آرد نانوایی‌های خراسان جنوبی با استان‌های مجاور مقایسه شود چرا که در این استان بیشتر از سرانه جمعیت، نانوایی داریم.

ا میثم پیشدادیان  در دیدار اعضای صنف خبازی شهرستان بیرجند با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر افزایش کیفیت نان در استان تاکید کرد و افزود: ۲۱۰ نانوایی داریم که به نسبت جمعیت استان زیاد است به همین دلیل سهمیه آرد اختصاصی به نانوایی‌ها نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

وی بیان کرد: ما میراث‌دار وضع موجود هستیم اما همه تلاش بر این است که مشکلات حل شود و به هیچ عنوان سهمیه آرد نانوایی کم و جابه‌جا نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی کم‌فروشی را ظلم در حق مردم خواند و گفت: پیشنهادها و ارائه راهکارها جمع‌بندی شده و تلاش داریم که مسائل و مشکلات را پیگیری کنیم.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف بیرجند هم در این نشست رضایت مردم از کیفیت نان نیمه‌یارانه‌ای را قابل قبول دانست و اظهار داشت: افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های زیر ۱۰ کیسه از الزاماتی است که سبب کاهش صف‌ نانوایی‌ها می‌شود.

سید امیرحسین علوی افزود: گاهی نان تولیدی در شهرها به سمت روستاها هدایت می‌شود به همین دلیل شاهد افزایش صف در نانوایی‌های سطح شهر هستیم.