#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از استمرار پیگیری‌های جدی با همکاری نهاد ریاست جمهوری برای تکمیل زیرساخت‌های استان در حوزه‌های مختلف خبر داد.

جواد قناعت در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی استان افزود: در حوزه زیرساخت‌ها، کمبودهای بسیاری وجود دارد و در ۹ ماه گذشته هم پیگیری‌های جدی برای جبران این کاستی‌ها با همکاری نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل عقب‌ماندگی‌های دو یا سه دهه گذشته، در حالی که استان‌های دیگر دنبال توسعه هستند ما درصدد هستیم تا ضعف در زیرساخت‌های استان را جبران کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه گفت: براساس قولی که داده شده، احداث خط انتقال آب خلیج فارس در آینده نزدیک در ورودی و خروجی استان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم مصوبه‌ای از هیات دولت بگیریم، موضوع انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی هم اجرایی خواهد شد.

قناعت با اعلام اینکه کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی هفته دولت به زمین زده می‌شود افزود: با توجه به اینکه مشکل ما در زمینه راه‌های استان بیشتر در کریدورهای اصلی است، یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور به جاده‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان در حال احداث است گفت: ۱۰۰ کیلومتر از این پروژه‌ها تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مشکل بخش بهداشت روستاها و شهرهای استان، بیشتر نبود پزشک عمومی است که مناسب استان نیست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان بی‌نظیر اما مغفول مانده است افزود: از این فرصت‌های طلایی مغفول مانده باید به خوبی استفاده کنیم.

قناعت همچنین از انتصاب مدیران به عنوان کاری سخت یاد کرد و گفت: براساس ارزیابی انجام شده، از این لحاظ در کشور رتبه دوم را داریم.

وی تصریح کرد: برای انجام تغییرات باقیمانده مکاتباتی انجام شده و همه مدیران انتخاب شده بومی خراسان جنوبی هستند و تنها دو نفر از خارج استان منصوب شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان افزود: از ۳۱ شهر خراسان جنوبی فقط در شهرهای بیرجند و قاین واحدهای مسکونی به شکل آپارتمانی احداث می‌شوند و در بقیه شهرها ساخت واحدها به‌صورت ویلایی در دستور کار است.

وی در بخش دیگر سخنانش، مطالبه‌گری را فرصتی برای زمینه‌سازی توسعه خواند و گفت: مطالبه‌گری نباید به دست کسانی بیفتد که خود به وجود آورنده وضع موجود هستند.

قناعت با تاکید بر اینکه جوانان انقلابی به عنوان سربازان ولایت باید پرچمدار مطالبه‌گری باشند افزود: مطالبه‌گری سبب تحرک و جهش در مدیران می‌شود و مدیر طراز انقلاب باید همیشه در مورد اقداماتش پاسخگو باشد.