#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: محدودیت‌های تردد خودروها بین شهرستان‌ها و استان‌ها از ساعت ۱۴ امروز (۲۱ اردیبهشت) همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و در این طرح، تردد از شهرستان به شهرستان دیگر همچنین تردد به خارج از استان ممنوع است.

سرهنگ علیرضا رضایی  اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت کشور، محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات عید سعید فطر از ساعت ۱۴ امروز تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) در سراسر کشور و بین شهرها توسط پلیس راهور اعمال خواهد شد.

وی افزود: در این طرح، تردد خودروها درون شهرستان محل اسکان بلامانع است ولی تردد از شهرستان به شهرستان دیگر همچنین تردد به خارج از استان ممنوع و مشمول جریمه نقدی خواهد بود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در این مدت خروج پلاک‌های بومی از هر شهرستان و استان و ورود پلاک‌های غیربومی به شهرستان‌ها و استان ممنوع است اما ناوگان حمل و نقل عمومی، باری و مسافربری همچنین خودروهای وانت بار با پلاک شخصی که در زمینه جابه‌جایی و ارزاق عمومی فعالیت دارند، فاقد ممنوعیت تردد هستند.

وی ادامه داد: مجوزهایی از سوی فرمانداری‌ها برای برخی افراد از قیبل پزشکان، کادر درمانی و برخی مشاغل خاص قبل از ورود به این ایام صادر شده که اگر دارای اعتبار باشد از این قاعده مستثنی است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت فیزیکی و ثبت با دوربین‌ها اجرا می‌شود گفت: ابتدا رانندگان متخلف برای برگشت به مبدأ توصیه می‌شوند و در صورت بی‌توجهی مشمول اعمال قانون و جریمه نقدی خواهند شد.

وی مبلغ جریمه نقدی برای ورود به شهرهای قرمز را یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی و زرد را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: جریمه ممنوعیت تردد شبانه در ساعات ۲۲ تا ۳ بامداد همان ۲۰۰ هزار تومان است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: بر این اساس از هموطنان درخواست می‌شود به مقررات ابلاغی توجه ویژه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا شاهد سیر نزولی شیوع کرونا باشیم.

با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌ها که هجدهم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های نهبندان و قاینات در خراسان جنوبی به رنگ قرمز (خیلی پرخطر) هستند و بیرجند مرکز استان از وضعیت قرمز خارج شد.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سربیشه، بشرویه، سرایان، درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند. خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در این استان نداریم.