امام جمعه موقت بیرجند گفت: دستاوردهایی که انقلاب اسلامی در حوزه علمی، اقتصادی و حتی سیاسی داشته ضمن تقویت جبهه مقاومت در منطقه منجر به تغییر جایگاه قدرت‌های جهانی شده است.

 حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی د که در مسجد جامع المهدی (عج) این شهر اقامه شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان و معلمان در آستانه ۱۳ آبان به مسئله نظم نوین جهانی اشاره داشتند که به سرعت در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم شاهد دوقطبی شدن جهان بودیم که بخشی زیر سلطه آمریکا و بخشی در سیطره شوروی سابق بودند اما با فروپاشی شوروی قدیم، آمریکا مدعی شد جهان به نفع خودش یک قطبی می‌شود لذا از آن به پایان تاریخ یا دهکده جهانی تعبیر می‌کرد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: گرچه  هنوز هم عده‌ای با تفکرات لیبرالیسم غرب‌گرایی بر این باور هستند که دهکده جهانی یک کدخدا نیاز دارد اما با نگاه عمیق و با بصیرت می‌بینیم جهان در حال تغییر بوده به‌خصوص در چند سال آخر با شیوع کرونا و جنگ روسیه و اوکراین تاثیر انقلاب اسلامی در بهم ریختن قدرت غرب مشهود است.

وی در ادامه به سایر برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: گرچه مشکلاتی هم وجود دارد اما قطعا نظم جهانی امروز در حال تحول و دگرگونی است‌.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری قطعا آمریکایی‌ها که مدعی کدخدایی جهان را داشتند به انزوا کشیده خواهند شد عنوان کرد: پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و حتی سیاسی در کشور رقم خورده که نشانه‌های خوبی را از آن شاهد هستیم که یکی از آنها تقویت جبهه مقاومت است که روز به روز در کشورهای منطقه قدرت و توسعه پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: اوایل انقلاب این توسعه محدود به فلسطین و لبنان بود اما امروز در عراق، سوریه، یمن و نیجریه و جای جای منطقه وجود دارد و به‌زودی در سطح جهان پیروان حق خودشان را پیدا می کنند و به انسجام می‌رسند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم قدر دانستن این موقعیت‌ها گفت: در همین روزهایی که دشمنان با استفاده از جنگ ترکیبی به دنبال تفرقه‌افکنی و موج سواری بر سر مسائل قومی و مذهبی هستند از طرفی احزاب و جریان‌های نفاق هم وارد کار شدند گرچه تلخی‌ها و نگرانی‌هایی رقم خورد اما باز هم پشت نظام و ارزش‌ها ایستاده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر امروز به یک روحانی، بسیجی یا نیروی انتظامی حمله‌ور می‌شوند تعجب ندارد مگر در جریان کربلا امام حسین(ع) را محاصره نکردند با هر چه در دست داشتند حتی بعد از شهادت بدنش را زیر سم اسب له کردند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: اولیای الهی با بالاترین جایگاه روحانی مورد هجمه بودند اما با جریان کربلا، تازه اسلام زنده شده است.

وی یادآور شد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید داده‌ایم تا این راه نورانی برای جامعه بشر روشن بمانند لذا هرگز در این مسیر نباید عقب‌نشینی کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه اربعین و عراق مساله مهمی است افزود: بعد از یک‌سال علیرغم همه آسیب و اغتشاشات اما مشکلات در عراق حل شده و زمینه پیروزی در جبهه مقاومت فراهم است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست هم مجبور شد در خصوص مسائل انرژی با لبنان صحبت کند عنوان کرد: توافق گازی لبنان و رژیم صهیونیستی بیانگر پیروزی در صحنه سیاسی است.

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه این دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی منجر به  انتقال قدرت از اروپا به آسیا شده است گفت: به شدت کشورهای اروپایی مضطرب و نگران هستند اما دیگر تهدادات دشمنان اثری ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: جنگ احزاب و ترکیبی هم بی‌اثر شد چون حضور مردم و تبعیت از ولایت و امامت در پس آن بود، در این شرایط که مردم سنگ تمام گذاشتند باید مدیران هم با روحیه جهادی به فکر خدمت باشند.

وی همچنین با بیان اینکه مومن ظاهر عمل و باطنش یکی است افزود:  ایمان در برابر نفاق قرار دارد لذا باید خود را محک بزنیم چقدر در وجودمان وحدت داریم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: گفتار، عمل، باطن و ظاهر باید یکی باشد آنوقت می‌توان گفت مومن هستیم که این هم مراقبت نیاز دارد که دچار دورویی نشویم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به واسطه وجود امامین راه را برای تعالی نشان می‌دهد و کسانی که در این مسیر نورانی خالصانه به میدان می‌آیند ایمانشان محکم است.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقبت کنیم در آزمایش‌ها ایمان خود را از دست ندهیم افزود: افرادی سالها کنار پیامبر اسلام(ص) بودند اما در نهایت لغزیدند لذا باید سعی کنیم در مسیر توحید و انبیا حرکت کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور