مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی چهار سایت جدید، بیش از ۴۰۰ خانوار روستایی دیگر استان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شدند.

مصطفی بهی  اعلام کرد: چهار سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان با اعتبار بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

وی از اتصال پنج روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: در ادامه اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی، ۲ سایت جدید توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه راه‌اندازی شد و ۲ سایت دیگر تلفن همراه به فناوری نسل چهارم همراه ارتقا یافتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: سایت‌های فتح آباد شهرستان قاینات و جوزردان شهرستان بشرویه، سایت‌های تازه احداث ایرانسلی هستند که با راه‌اندازی آنها، پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در این روستاها و روستاهای علی زنگی قاینات و جوزردان سفلی بشرویه برقرار شد.

وی گفت: همچنین با ارتقای سایت‌های همراه اول چلونک و خنجوک قاینات به نسل چهارم، این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل و از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی افزود: اعتبار این پروژه‌ها از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری تامین شده است.

طبق آخرین آمار در خراسان جنوبی هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه وجود دارد که ۹۱۸ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه  ملی ارتباطات در اولویت است البته روستاهای مجاور نیز از نصب و ارتقای سایت‌های ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

بنابر اعلام مسوولان استان، اتصال روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۵۷ درصد به ۸۰ درصد رسیده و قرار است این شاخص در پایان سال جاری به ۹۵ درصد برسد.

در حال حاضر همه شهرهای این استان از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردارند همچنین ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی زیر پوشش شبکه تلفن همراه هستند.