امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت همواره با حضور حداکثری در صف مقدم انتخابات بوده‌اند و همچنان پای آرمان‌های انقلاب می‌ایستند.

مولوی غلام حیدر فاروقی  افزود: در انتخابات‌ مختلف بیش از ۹۰ درصد اهل سنت خراسان جنوبی پیشگام بوده‌اند و مسلما این مشارکت زمینه‌ساز انتظاراتی است که مسوولان باید مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: شرکت حداکثری مردم در انتخابات آبروی نظام را حفظ می‌کند اما افرادی که برای انتخاب شدن به میدان می‌آیند باید فاصله بین شعار تا عمل را کاهش دهند.

امام جمعه اهل سنت مرکز خراسان جنوبی اظهار داشت: نباید برخی رفتارها باعث ایجاد دلسردی شود و افراد در نظام اسلامی با مسوولیت گرفتن باید همواره به فکر معیشت مردم و پیشرفت روزافزون کشور باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نیازمند مدیران جهادی است که جهاد در عمل را در کارکرد خود نشان دهند.

مولوی فاروقی گفت: امام خمینی (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر اقتصاد و معیشت مردم و حمایت از مستضعفان تاکید داشتند و ایران اسلامی مملکتی قوی است که همه ظرفیت‌ها را در کنار هم دارد فقط مدیریت‌ها باید قوی عمل کند.

وی افزود: مردم از رییس جمهوری انتظار دارند که از هرگونه تبعیض جلوگیری کند و این مهم باید در تمامی ارکان دولت جدید مورد توجه قرار بگیرد و رییس جمهوری منتخب خیرخواه مملکت و نظام باشد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: در استخدام نیروهای انقلابی نباید هیچ گونه تبعیضی وجود داشته باشد زیرا اهل سنت هم جوانان تحصیلکرده و خوش فکری دارد که می‌توانند در تحقق آرمان‌های انقلاب موثر باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.