معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیش بینی حوادث را از حیث حفظ جایگاه حرفه مهندسی مهمترین اولویت می داند و تاکید می کند که هرگونه برنامه عمرانی در استان باید با در نظر گرفتن این مهم طراحی و اجرا شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان خراسان جنوبی،در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی با آقای مهندس میرجعفریان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری که در دفتر کار وی صورت گرفت مهمترین مسائل مربوط به ساخت و ساز فنی و اصولی بررسی شد.
در آغاز نشست آقای مهندس عباسی رئیس سازمان ضمن تشکر از آقای میرجعفریان به خاطر اولویتی که برای بحث و بررسی مسائل ساخت و ساز در نظر گرفته است گفت: نظارت عالیه سازمان به جد موارد ساخت و ساز را پیگیری و رصد می کند.
مهندس عباسی گفت: در حال حاضر درصد زیادی از پروژه ها در استان پایان کار خود را از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت می نمایند که باید اقدامی اساسی برای حل مسئله صورت گیرد.
عباسی نیز خاطر نشان ساخت که رونق ساخت وساز، گردش اقتصادی و افزایش سرمایه ملی را در پی دارد و اگر مالکان ملزم به طی مراحل قانونی و استفاده از پتانسیل عظیم مهندسان عضو سازمان باشند عمر مفید ساختمان ها به مراتب افزایش می باید وبا هر یکسال عمر بیشتر ساختمان ها عملاً از سرمایه های ملی حفاظت می شود .
وی از معاون عمرانی استانداری به عنوان رئیس هیئت چهارنفره استان خواست تدابیر لازم را برای استفاده هر چه بهتر از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان نهاد مؤثر فنی تخصصی در بخش ساختمان اتخاذ نماید .
در سخنان سایر اعضا هیئت مدیره سازمان نیز اهمیت نظارت برپروژه ساختمانی مورد تأکید قرار گرفت .
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اضافه نمود:کیفیت ساخت و ساز با حضور نظام مهندسی ساختمان در استان بالاست و تعامل نظام مهندسی با این اداره کل، یکی از عوامل این مهم می باشد.
جعفری در ادامه افزود:کمک به سیاست های راه و شهرسازی در رونق تولید مسکن در استان مدنظر قرار گرفته و در این راستا آماده سازی اراضی پادگان بیرجند در دست اقدام می باشد و ۵۰هکتار از اراضی شهرستان طبس وارد مرحله مناقصه و بزودی عملیات آماده سازی شروع می گردد.
آقای مهندس میرجعفریان معاون امور عمرانی استانداری،دستور بررسی ضوابط طرح های تفصیلی را به صورت منطقه ای صادر و تسریع در این امر را از ضروریات دانست و داشتن پشتوانه اجرایی از جمله مواردی بود که میرجعفریان بعنوان مهمترین اصل در ارائه طرح ها اعلام نمود.
معاونت امور عمرانی استانداری،حضور فعال،چشمگیر و تاثیرگذار نظام مهندسی ساختمان در شورای فنی را خاطر نشان کرد و افزود،استفاده از دانش مهندسی و پیش بینی حوادث نشانگر دفاع از حرفه مهندسی خواهد بود.
استفاده از نیروهای دارای کارت مهارت،بررسی نتایج آزمون های ورودی سازمان نظام مهندسی ساختمان و فعال کردن صنعت ساخت و ساز از جمله مواردی بود که میرجعفریان خواستار بررسی و نشست های تخصصی در این زمینه ها بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله