.

?قناد از ارائه خدمات رایگان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در هفته ازدواج به جوانان خراسان‌ جنوبی خبر داد.

?«مهدی قناد» در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: ازدواج به مثابه یک پدیده اجتماعی و تغییرپذیر است که برحسب ماهیت، نوع و انگیزه می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشد.

?سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اساسی‌ترین دگرگونی‌هایی که در طی چند دهه اخیر در ساخت و روابط خانوادگی روی داده است، تبدیل خانواده گسترده به خانواده هسته‌ای و زندگی مستقل از والدین (به ویژه دختران) است، گفت: ذهن برنامه ریزان معطوف به مسائل اقتصادی شده است و متاسفانه حوزه فرهنگی و مسئله ازدواج مورد غفلت واقع شده و جوانان به سمت زندگی‌های مجردی و ازدواج‌های سفید گرایش پیدا کرده‌اند.

?وی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مسئولان باید در راستای ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار باشد، ادامه داد: اگر به دنبال تحولات اجتماعی خوب در جامعه هستیم شاه بیت آن مباحث مربوط به تحکیم خانواده، ازدواج آسان، به موقع و آگاهانه است.

?قناد با اشاره به ارائه خدمات رایگان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در هفته ازدواج، تصریح کرد: به مناسبت هفته ازدواج مراکز مشاوره نسیم شرق در خیابان مدرس و مشکات واقع در خیابان طالقانی بیرجند آمادگی دارند تا خدمات رایگان مشاوره ازدواج به جوانان ارائه دهند.

?سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی ادامه داد: حمایت از تولیدات مربوط به بحث ازدواج، تقدیر از خانواده فاطمی، هم‌افزایی و همکاری با متولیان ازدواج از طریق انعقاد تفاهم‌نامه و تدوین سند توسعه ازدواج و خانواده از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج خراسان‌ جنوبی است.

?وی با اشاره به وجود ۳۵ سازمان مردم‌ نهاد جوانان مجوز دار اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی، گفت: در حال حاضر چهار سمن حوزه ازدواج در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و فردوس فعال هستند که تلاش می شود در هر شهرستان یک سازمان مردم نهاد در بحث ازدواج راه اندازی شود.