نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مدارس نقش مهمی در تربیت نسل انقلابی و نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمن برای فاسد کردن نسل جوان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اعضای هیات امنا و مدیران مدارس امام حسین (ع) خراسان جنوبی که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، افزود: طبق آیات قرآن کریم هیچ موجودی همچون انسان دوقطبی نیست زیرا انسانی که مسجود فرشتگان است می‌تواند بدتر از هر موجودی هم باشد.

وی گفت: عالم، عالم علل و اسباب است و رمزهایی که در سرنوشت انسان آمده همان تعلیم، تربیت، فضای عمومی و طبیعی است که در نهایت معلول در عزم و اراده انسان نمود پیدا می‌کند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: دشمن با همه تبلیغاتش که به صورت فنی کار می‌کند به دنبال علت فساد می‌چرخد که فرزندان ما را فاسد کند اما در مقابل این علل، اسباب خیر و صلاح فراهم است که باید برای مبارزه فراهم شود.

وی بیان کرد: گاهی دشمن در صف‌های خودی برای پیاده‌سازی فساد به وسیله نفوذ وارد می‌شود که در زمان قاجار و رضاخان که فردی فاسد، دزد و معتاد را آوردند یا پسرش محمدرضا که بدتر از پدرش بود تا خواسته‌هایشان را در کشور پیاده کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی را همین فرزندان تربیت‌یافته در مکتب اسلامی همراهی کردند افزود: هرچند انقلاب اسلامی معجزه‌ الهی بود اما دشمن هنوز رها نکرده و در حوزه‌های مختلف حضور دارد.

وی گفت: در بحث آموزش، ۲ سند تحول بنیادین و ۲۰۳۰ در سال‌های گذشته مطرح شد و صحنه عجیبی است که سند ۲۰۳۰ از طرف دولت ابلاغ و بودجه مورد نظر هم فراهم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مقام معظم رهبری با بیداری خاصی که داشتند شخصا وارد عمل شدند زیرا خیلی‌ها در زمانی که باید حرفی می‌زدند، ساکت بودند.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای برای لغو این سند ارایه کرد اما عجیب‌تر این بود که دولت قبل سند بیگانه ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد اما لغو سند را ابلاغ نکرد و چراغ خاموش اجرا کردند که اسنادی هم موجود است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حتی در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار برای آن دیده بودند که چون شرایط تغییر کرده بود، انکار می‌کردند.

وی اظهار داشت: ۱۰ روز قبل رییس جمهوری مصوبه لغو اجرای سند ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هرچه در زمینه تعلیم و تربیت کار شود باز هم کم است زیرا انسان موجود نامتناهی است.

وی گفت: در انواع خیرات و مبرات هیچ چیز ثوابش به تعلیم و تربیت نمی‌رسد همانطور که گمراه کردن هم بدترین نوع گناه است.

امام جمعه بیرجند افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان از ابتدای پیروزی انقلاب در حوزه‌های مختلف نظامی، امنیتی، سیاسی، اجرایی، اقتصادی و فرهنگی نقش مهمی داشته و همواره در حال پیشرفت بوده‌اند که مدارس امام حسین (ع) و آموزش دانش‌آموزان انقلابی هم از مهمترین این توفیقات است.

آموزش و مهارت‌محوری در مدارس امام حسین (ع)

مدیرعامل موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره آموزش و مهارت‌محوری این مهم با شعار “هر دانش‌آموز یک مهارت” در دستور کار قرار گرفته است.

جواد عقیلی پور افزود: ۳۰ مدرسه امام حسین (ع) در خراسان جنوبی با چهار هزار دانش‌آموز و ۵۰۰ معلم فعالیت می‌کنند که اولویت ما مباحث تربیتی و علمی است.

وی گفت: ۱۹ راهبرد تربیتی در این مدارس برای تربیت نسل عالم، متعهد و متخصص به تعبیر مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با اجرای صحیح آن نقش تعیین کننده‌ای در تربیت نسل انقلابی داشته باشیم.

عقیلی پور یادآور شد: سال ۹۹ طرح اساسی مدارس امام حسین (ع) به تایید مقام معظم رهبری رسید که مفاد آن تا سال ۱۴۲۰ باید از نظر کمی و کیفی به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: از نظر کمی ۱۰۵ هزار دانش‌آموز سطح کشور باید به یک میلیون نفر در این مدارس برسند و از نظر کیفی خانواده، معلم، دانش‌آموز و مدرسه در راهبردهای تربیتی ساماندهی می‌شوند.