استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط فعلی موضوعی کلیدی‌تر از جذب سرمایه‌گذار در استان نداریم لذا کوتاهی دستگاه‌ها در این زمینه، تخلف محسوب می‌شود.

جواد قناعت  در دیدار بازرس کل، سربازرسان و روسای ادارات ستادی اداره کل بازرسی استان افزود: سرمایه‌گذار با اقدامی که انجام می‌دهد، اشتغالزایی، تولید ثروت، خلق منابع و کمک به توسعه استان را رقم می‌زند، بنابریان برای ما محترم است و دستش را هم می‌بوسیم.

وی تصریح کرد: در زمینه کوتاهی دستگاه‌ها در تسهیل شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران، به هیچ وجه نباید کوتاه بیایید.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به کم و قطره‌چکانی بودن منابع دولتی که سرعت حرکت ما در رسیدن به توسعه را لاک‌پشتی می‌کند، چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه فضای معیشتی نامطلوب متاثر از تحریم‌های فلج‌کننده نظام سلطه و ضعف مدیریت در برخی حوزه‌ها، شرایط را برای مردم سخت کرده است گفت: با وجود همه این دشواری‌ها، مردم متدین، مومن و علاقه‌مند به کشور، همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

قناعت افزود: مهمترین وظیفه ما در شرایط فعلی، اعتمادسازی است و این اقدام بزرگ، نیاز به اقدامات و برنامه‌هایی دارد که باید به‌طور جدی دنبال شود.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای حل مشکلات نباید به خارج مرزهای کشور دل ببندیم تصریح کرد: حل مشکلات و مسایل کشور به خودمان برمی‌گردد و اینکه با بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه داخلی، این مهم را محقق کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط موجود هم از نتایج مطلوب مذاکرات حکایت دارد که رفع تحریم‌ها را در پی خواهد داشت، هرچند این موضوع بر اصرار ما در استفاده از ظرفیت‌های داخلی در رفع مشکلات، تاثیری ندارد.

وی افزود: آنچه قرار است برای ما تحول ایجاد کند، توجه به ظرفیت‌های داخلی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تاکید رهبر معظم انقلاب در بستن چاه‌های نفت و خلق منابع جدید است.

قناعت با اشاره به همسویی و همصدایی سه قوه خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم بر سلامت، پاکدستی و شفافیت مدیران است که با وجود همسویی قوا، به‌طور جدی دنبال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور در به‌کارگیری مدیران ولایتمدار، پاکدست و جهادی همچنین چشم نپوشیدن بر تخلفات، کار حوزه‌های نظارتی در این دوره سهل‌تر است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: وظیفه شرعی و انقلابی همه ما این است که در کنار هم و با یک هدف واحد، مانع از بروز هرگونه فسادی شویم.

وی با تاکید بر فضای تعاملی حاکم بر استان گفت: این فضا باید در راستای توسعه استان و رفع مشکلات تقویت شود.

قناعت اظهار داشت: انتظار ما از بازرس کل و سربازرسان اداره کل بازرسی استان این است که با مشاوره به‌موقع، مانع از بروز هرگونه خطا و آسیب در بدنه دستگاه‌ها شوند.

در این نشست گزارش اهم چالش‌ها و آسیب‌های کلان در حوزه‌ها و بخش‌های کلیدی استان خراسان جنوبی براساس بازرسی‌های پنج سال اخیر به استاندار ارائه شد.