کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از امشب (شنبه) وارد استان می‌شود و رگبار شدید و رعد و برق و در پی آن وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه قابل پیش بینی است.

فاطمه زارعی روز شنبه فزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای از اواخر وقت امشب به تدریج با ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌ بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه است و توصیه می‌شود در این مدت از تردد و اقامت در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و در این مدت بارش برف در ارتفاعات شمال شرق استان هم دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای مرکز استان به ۶ و ۲۲ درجه سلسیوس رسید گفت: در این مدت سربیشه با دمای یک و دهسلم نهبندان با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با توجه به وقوع بارش‌های بهاره و رگباری در روزهای اول فروردین، ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی در استان آماده باش کامل هستند.